Bentes Roterom

november 25, 2007

From hate to love

Filed under: Strikking — bentesroterom @ 18:51

I went to the local yarnstore, and asked for something fast, easy, and not to warm. I ended up with this cardigan in Faerytale from Du Store Alpakka. Only 200 grams was needed, and I had my doubts about that. 200 grams for an adult cardigan? I went home, started to knit, and hated the yarn. Totally hated it. But I continued knitting. The more I knitted, the more i loved it. Something soft, light and beautiful is growing out of my needles, and I’m in love! The back is almost finished, out of one 50 grams skein!

Jeg dro på garnbutikken uten mål og mening. Egentlig ville jeg ha et tynt plagg, men jeg hater å strikke med tynne pinner. Løsningen ble Faerytale, og det skulle være mulig å få en jakke ut av 200 gram. Jeg hadde mine tvil om det, men nå ser jeg at det faktisk er mulig.

Jeg dro hjem, la opp, og hatet garnet. Kunne ikke skjønne hvorfor så mange skryter over dette ekle garnet. Fortsatte å strikke. Garnet ble deiligere og deiligere, og det som vokser frem er ubeskrivelig mykt, og har en unik tyngde. Jeg elsker det garnet!

Egentlig kan det sammenlignes med Kitten, men ingen plagg i Kitten får en så fin tyngde, eller blir så myke. det er som å ta på en bomullsdott!

1 kommentar »

  1. hei Bente!
    Vet du hvor jeg får kjøpt mønster til den jakka?
    jeg liker Faerytale veldig god og har brukt det både til strikking og hekling.

    Mvh Elisabeth Halten

    Kommentar av elizabeth — desember 28, 2007 @ 12:49 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

