Bentes Roterom

februar 3, 2008

Drittjakken

Filed under: Uncategorized — bentesroterom @ 18:54

Jeg har strikket mye opp gjennom årene, veldig mye. Jeg har ALDRI vært borti så dårlig oppskrift som dette. Her skulle det økes og felles om hverandre, 3 masker skulle bli til 1, og innimellom var det kast. Så skal man felle til V i fronten. Veldig dårlig forklart. Før hvis man fortsetter økene og kastene som før, har man plutselig flere masker på pinnen ETTER felling. Og venstre forstykke strikke likt, men speilvendt. HAHA!

Her er notatene som må til for å strikke ETT erme:

Jakken ble da ferdig, men noe stemte ikke. Det ene forstykket var mye lengre enn det andre. Etter mye telling finner jeg ut at begge forstykkene består av like mange omganger, og tror løsningen er å dyppe jakken i vann. Dypper den i vann, former den på et håndkle og lar den tørke liggende. Resultatet: ei slamsete lørve med et kort og et langt forstykke, og ei lang og ei veldig lang arm. Den er herved døpt drittjakken, og skal varme meg på kalde alenekveder.

Oppskriften kommer fra du store alpakke, garnet er faerytale. Det er det deiligste garnet jeg noen gang har strikket med, så resultatet var skuffende. Jeg lagde jakken lengre enn den skulle være. Kanten foran strikket jeg i rillestrikk for å slippe silkebånd…..

5 kommentarer »

  1. Den fineste drittjakka jeg har sett!!!

    Men jeg skjønner fustrasjonen din altså.
    Håper den går seg til under bruk.
    Ha ei fin uke

    Kommentar av M@rit — februar 3, 2008 @ 21:00 | Svar

  2. Uff, så trasig med sånt mønster. Men den ble da kjempefin!

    Kommentar av Anita — februar 4, 2008 @ 05:34 | Svar

  3. Så rart at de ikke sjekker mønstrene godt nok. Uansett, jakken ser veldig flott ut!

    Kommentar av lises — februar 4, 2008 @ 16:21 | Svar

  4. Jeg synes også den ble kjempefin! Likte fargen kjempegodt. Og det synes ikke (på bildet i hvertfall) at armer og framstykker ikke er like…

    Kommentar av kuriosa — februar 4, 2008 @ 22:46 | Svar

  5. oh shit-har akkurat kjøpt garn of mønster til denne!

    hmmm-gruer meg 😦

    Kommentar av elizabeth — februar 10, 2008 @ 17:53 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

