Bentes Roterom

februar 10, 2008

Ei helg med luer

Filed under: Egne oppskrifter,Hekling,Maskinstrikk,Strikking — bentesroterom @ 21:31

Jeg så Norge rundt på fredag, og der var det 2 jenter som laget noen helt supre luer. Jeg liker best å strikke, men nå kom heklelysten frem. Jeg manglet oppskrift, men plukket opp litt her og der, og det ble luer av det.

Den første er heklet i dobbel pt2, og er av den litt lange typen.

Den neste er strikket på maskin, og er også av den litt lange typen.

Her er det babyull i babyfarger, spesialbestilling fra en 18 år gammel gutt 🙂

Den skal få dusk når duskedingsen kommer fra Amerika.

Her har jeg prøvd meg på patentstikk, dobbelt kampanjegarn og pinne 8.

Heklet i vamsegarn, denne er også «langlue».

7 kommentarer »

  1. Alt dette i helga? *dån*

    Kjempefine luer!

    Kommentar av turvid — februar 10, 2008 @ 23:45 | Svar

  2. Så masse flotte luer du har fått laget deg, og alt på en helg da. Imponert er jeg.
    Ha en fin uke:-)

    Kommentar av syglad — februar 11, 2008 @ 07:29 | Svar

  3. Så mange stilige luer! Skal si du hekler raskt…

    Kommentar av Monai — februar 11, 2008 @ 15:14 | Svar

  4. hei du 😀
    disse luene var kjempe fine 🙂
    har du en fullstendig oppskrift på den første lua ?
    den likte jeg skikkelig godt 😀

    hvis du har kan du sende den på mail? :
    sina_martine@hotmail.com

    Kommentar av sina martine — desember 15, 2008 @ 19:40 | Svar

    • Hei. Mønsteret tror jeg at jeg fant i et hefte fra pt, og sånt kan selvfølgelig ikke kopieres og sendes i mail 🙂

      Kommentar av bentesroterom — desember 15, 2008 @ 20:14 | Svar

  5. Hei! 🙂
    Så flink du er! Likte den første lua godt jeg også, den med dusken.. Du vil vel ikke sende oppskriv til meg også på karina_kruksve@hotmail.com ? 🙂

    Kommentar av Karina — august 18, 2009 @ 21:07 | Svar

  6. Oi! Så nettopp svar til Sina Martine. 🙂 Heheh.

    Kommentar av Karina — august 18, 2009 @ 21:08 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

