Bentes Roterom

februar 18, 2008

Lue til 18-åring

Filed under: Maskinstrikk,Strikking — bentesroterom @ 12:06

 

Jeg har en 18-åring som ikke kan få nok av disse luene. De er raske å strikke på maskin, men ikke så raske å sy sammen. De er doble hele veien. Denne er strikket i finull, for å matche jakken og T-skjorta lenger nede.

Det som er mest jobb med disse luene var duskene. VAR, for nå er det bare morsomt 🙂

Jeg har nemlig kjøpt meg pompom-maker!

Pompom maker fungerer slik: Du åpner den, sånn som jeg har gjort med den største.

Surrer garn rundt de 2 buene, og lukker den. Den gule er sett fra siden.

I midten der er det et spor. Du legger saksa i sporet, og klipper opp trådene. Så strammer du en tråd i sporet, og knyter igjen. Åpne den opp igjen, og dra de 2 delene fra hverandre.

Ferdig! Jeg kjøpte 4 forskjellige størrelser.

Machine knitted hat for my 18 year old som, with pop pom made with

pom pom maker.

8 kommentarer »

  1. Kjempeflott lue! Duskelageren fungerer, altså? Dusker er noe av det kjedeligste å lage..

    Kommentar av lises — februar 18, 2008 @ 12:24 | Svar

  2. Hvordan fungerer disse duskelagerene da? *nyskjerrig*

    Kommentar av Hege — februar 18, 2008 @ 13:30 | Svar

  3. Stilig lue, og utrolig fancy verktøy a gitt!

    Kommentar av fru needles — februar 18, 2008 @ 15:22 | Svar

  4. den lua var SKIKKELIG kul.. hadde det vært mulig å få en liten oppskrift?? tenkte å prøve meg på mammas gamle strikkemaskin=)

    Kommentar av superswiff — desember 8, 2008 @ 22:28 | Svar

  5. Hei – er inne på bloggen din og ser disse duskedingsene. Hvor får du kjøpt slike? Turid

    Kommentar av Turid — juli 17, 2009 @ 20:49 | Svar

  6. Hei, jeg er ei jente på 13 år. jeg elsker slike luer:p jeg lurer på hvor du kan få kjøpt det også?? hvis du vet det så blir jeg glad xD…
    ¨
    håper på positivt svar ;p

    MVH: Madelen (13)

    Kommentar av Madelen — januar 19, 2011 @ 22:13 | Svar

  7. Hei er det mulig å få oppskriften på lua som er strikket på maskin. har en oppskrift men får den ikke til :/

    Kommentar av Ida Kathrin Knapstad — mars 26, 2012 @ 16:45 | Svar

    • Jeg husker ikke hvordan jeg strikket den, jeg har gitt opp maskinstrikk for lenge siden. Det går jo så mye rasker med håndstrikk:)

      Kommentar av bentesroterom — april 11, 2012 @ 14:33 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

