Bentes Roterom

februar 18, 2008

Wip

Filed under: Uncategorized — bentesroterom @ 12:00

Helt siden begynnelsen av desember har jeg liksom ikke greid å finne på noe å lage.

Jeg har ønsket meg et easy ripple afghan, men det var liksom for mye.

I går ble jeg irritert på meg selv, tenkte at hvis jeg hadde begynt på det, så hadde jeg i hvert fall hatt noe å holde på med. Så jeg startet. Og heklet og heklet. Så morsomt!

Det dumme er at stripene mine (altså 2 striper i en farge) bruker 27 gram. Dermed blir 1 nøste akkurat for lite til 2 striper. Jaja, jeg får lage et mindre et av restene da.

Etter mine beregninger vil et 170cm langt teppe bruke ca 32 nøster garn. Jeg bruker dobbel finull og vamsegarn, så noe billig teppe blir det ikke. Superwash var ikke aktuelt, det blir for ekkelt å holde på med. Da får jeg heller håndvaske.

2 kommentarer »

  1. De blir så fine disse bølgeteppene! Jeg har kommet to striper på mitt andre… Julegave, så det haster liksom ikke. Safir er veldig greit til tepper, og kjøpt på januar/juli-salg, blir prisen nesten lav. Kanskje en idé til det neste?

    Kommentar av lises — februar 18, 2008 @ 12:23 | Svar

  2. Det blir nok et flott teppe! Jeg lurer og lurer jeg også, men får ikke bestemt meg for farger… Men ull må det definitivt være 🙂 Ha en fin uke!

    Kommentar av Hannesol — februar 18, 2008 @ 17:41 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.

