Bentes Roterom

april 14, 2008

Det er vår!

Filed under: Strikking — bentesroterom @ 15:20

Da må man ha et vårlig strikketøy. Jeg strikker tunika i Lerke, fra Dalegarns hefte 199 konfekt.

En liten bord nederst, og så er det 288 masker glattstrikk i 45 cm.

Jeg tar det nøste for nøste, så blir den vel ferdig til slutt. 2 nøster er brukt, 8 tilbake.

Jeg skulle ha litt mat i dag, og kom hjem med stauder. Sånt skjer når man handler på Ica Maxi.

2 stk Bellis, eller tusenfryd som kanskje er et mere kjent navn.

I started knitting this tunic in Lerke from Dale. It’s a soft and beutiful yarn.

4 kommentarer »

  1. Høres ut som et etter hvert kjedelig strikketøy… Men det er sikkert kjempe-kjekt å ha når man ser på TV, da 🙂

    Kommentar av Line Kristine — april 14, 2008 @ 18:21 | Svar

  2. Jeg begynte å legge opp til min, og så måtte jeg ut en tur. Nå skal jeg straks fortsette. Tror den blir veldig fin. 🙂

    Kommentar av Frøydis — april 14, 2008 @ 20:49 | Svar

  3. Er ikke bestandig så gøy å strikke «metervis» med glattstrikk nei, men det ser ut til at det blir en kjempeflott tunika da! Søte små blomster også. Slike må jeg investere i til helgen tror jeg. Premie etter at helgevasken er tatt;)

    Kommentar av Annicen — april 22, 2008 @ 17:04 | Svar

  4. åh Tusenfryd! Sånne hadde jeg viltvoksende her før, nå er alle borte etter all gravemassakren i hagen i fjor. *sukk*

    Kommentar av Marita — april 25, 2008 @ 20:34 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

