Bentes Roterom

april 27, 2008

Tunika

Filed under: Strikking — bentesroterom @ 15:08

Norske strikkeplagg har flotte navn, ikke sant?

Denne heter 19909 og kommer fra Dalegarn nr 199 konfekt.

Garnet er Lerke, og den er strikket på 2 forskjellige pinnetykkelser.

Den nederste delen på pinne 3,5, den øverste på pinne 2,5.

Det å strikke den øverste delen på tynnere pinne fant jeg på selv. Heldigvis.

Jeg er ikke så glad i å telle, og liker heller ikke å strikke knuter.

For å slippe begge deler, byttet jeg ut knutene med hjerteperler.

For å hekle rundt kantene skulle man først strikke opp masker rundt kanten,

så felle av, og deretter skulle det hekles. Jeg hoppet over del 1 og gikk direkte

på en rad med fastmasker. Mye enklere, og jeg hadde kontroll over hvor stram kanten ble.

Det gikk med litt over 9 nøster garn, og var gjort på 14 kvelder.

Tunikaen er veldig anvendelig, og kan godt brukes uten noe under.

Ellers finnes det vel ikke grenser for hva man kan ha under 🙂

My tunic from dalegarn 199 konfekt, the yarn is Lerke. I love it!

24 kommentarer »

  1. It’s adorable! What a great wardrobe piece.

    Kommentar av Corinne — april 27, 2008 @ 15:39 | Svar

  2. Den ble lekker! 🙂

    Kommentar av turvid — april 27, 2008 @ 15:44 | Svar

  3. Åh fy søren, mildt sagt – LEKKER!! Jeg er ikke stor fan av tunika, men DENNE kunne jeg godt eid selv. Flott at du viser hva man kan ha under også. Og så lurer jeg på hvor sid den er i forhold til hofter/rumpe? Grattis med godt stykke arbeid -igjen! Du er råflink.

    Kommentar av Marita — april 27, 2008 @ 16:10 | Svar

  4. Nydelig tunika !

    Kommentar av rigmor — april 27, 2008 @ 16:24 | Svar

  5. Guri malla, så lekker den ble. Dette er en av de flotteste tunikaene jeg har sett.

    Kommentar av Marianne G — april 27, 2008 @ 17:16 | Svar

  6. Så fin tunikaen din ble. Jeg har strikket min i Babysilk, den ble kjempegod og varm. Men jeg har masse Lerke liggende, så kanskje en dag så blir det en Lerke-tunika også…

    Kommentar av kicki — april 27, 2008 @ 17:36 | Svar

  7. Den er nyydelig!!

    Kommentar av Virtuella — april 27, 2008 @ 18:42 | Svar

  8. Så utrolig flott den var – og så anvendelig da, «a great wardrobe piece» var et treffende uttrykk!:D

    Kommentar av LindaN — april 27, 2008 @ 19:56 | Svar

  9. Den ble kjempefin.

    Kommentar av karna — april 27, 2008 @ 19:56 | Svar

  10. Kjempe lekker, og så fint og jevnt som du har strikka..

    Kommentar av Ronille — april 27, 2008 @ 21:09 | Svar

  11. Så nydelig den ble Bente. Og så anvendelig som du sier selv. Passer jo til alt jo. 🙂
    Ha en fin helg! 😎

    Kommentar av Synnøve — april 30, 2008 @ 15:12 | Svar

  12. Den ble kjempefin! Av og til er det vel så greit å improvisere litt i forhold til mønsteret 😉

    Kommentar av Line Kristine — april 30, 2008 @ 18:26 | Svar

  13. Kjempestilig.
    Ha ei superfin laaaang helg.

    Kommentar av Solfrid — april 30, 2008 @ 21:21 | Svar

  14. WOW! den var skikkelig lekker. For et flott arbeid, Bente.

    Tusen takk for hyggelig jubileumshilsen i bloggen min. Jeg elsker besøk.

    Kommentar av marie — mai 1, 2008 @ 13:10 | Svar

  15. Skikkelig nyyydelig den tunikaen altså!!! Flott bed du har laget og! Kos deg og ha en koooooselig kveld, klem vibbedille

    Kommentar av vibbedille — mai 3, 2008 @ 20:23 | Svar

  16. Skjønner godt du er fornøyd, den ble bare helt fantastisk flott.

    Kommentar av Hege — mai 3, 2008 @ 20:25 | Svar

  17. Kjempeflott tunika ! 🙂

    Kommentar av Josefine (HB) — mai 3, 2008 @ 20:32 | Svar

  18. Nydelig tunika! Og så fin å variere med forskjellige plagg under.

    Kommentar av Marit — mai 4, 2008 @ 16:28 | Svar

  19. Den var utrolig fin!! Enda mer å få lyst på !

    Kommentar av Irmelin — mai 7, 2008 @ 19:44 | Svar

  20. For en nydelig tunika! Og så anvendelig. Som du sier et utall av variasjons muligheter. Lurer på om jeg skal strikke den , jeg også……. guble,gruble

    Kommentar av hossifrid — mai 19, 2008 @ 10:25 | Svar

  21. Nå var det jammen en stund siden jeg hadde vært innom bloggen din, og her var det mye flott å se. Tunikaen er bare helt nydelig, det samme er bølgeteppet (likte fargene i teppet ditt kjempegodt) og russersokkene.

    Kommentar av Heklejenta — juni 5, 2008 @ 12:27 | Svar

  22. Så flott

    Kommentar av Anne-Britt — juni 12, 2008 @ 12:14 | Svar

  23. Hej
    Sikke en tunika den er bare flot.
    Ved du hvor man kan købe opskriften. Jeg må bare have den

    Kommentar av Lene — desember 20, 2009 @ 14:31 | Svar

    • Hos noen som selger Dalegarn 🙂

      Kommentar av bentesroterom — desember 20, 2009 @ 20:37 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.

