Bentes Roterom

mai 3, 2008

Man tar hva man har, og gjør så godt man kan

Filed under: Hage — bentesroterom @ 19:37

Her en dag var jeg innom Maritas hageblogg, og der så jeg noe veldig kjekt.

En pyramide til å dyrke grønnsaker i.

Noe sånt måtte jeg bare ha. Siden mannfolk ikke kan gjøre så veldig mye uten

riktig materiale og elektriske dupeditter, satte jeg i gang selv.

Frøene bør jo komme i jorda før høsten kommer, ikke sant?

Jeg fant litt gammel forskalingsmateriale og noen gamle terassebord, håndsag,

stikksag, terasseskruer, skrumaskin, hammer og spiker.

Det gikk ganske greit, helt til skrumaskina gikk tom for batteri. Ekstrabatteriet

var selvfølgelig også tomt, og batteriet på reserve-maskina. Over til hammer og spiker.

Kommer godt i gang, dæljer til, og treffer knoken på pekefingeren. Hører en rar lyd.

ser at fingeren vokser. Tar ned en vaskeklut fra snora, dypper den i kaldt vann og

fortsetter. Frøene SKAL i jorda.

Her er frøene:

Men hvor er jorda? Den var på plantasjen. Full fart dit, tenker at 4 sekker kanskje

blir litt lite. kjøper 8. 

Dette må jeg tipse gutta om, de som driver med senking av biler. Det funker!

Vel, 8 sekker holdt ikke, så det ble en tur til. 16 sekker holdt.

En pakke jordbærplanter lå plutselig på toppen, og ble med hjem.

Klokka 22 om kvelden var jeg ferdig, frøene var i jorda, og fingeren

var litt tykkere og hadde fått en kledelig blåfarge. En deilig dag!

Det var forresten når jeg kom inn at jeg husket at jeg skulle bake kake til en konfirmasjon…

8 kommentarer »

  1. Så godt jobba! Nå kan du bare vente på at godsakene skal bli modne, kassen er genial og gir nok jord til alt du har sådd :o)
    Ønsker deg masse gode dager i hagen!

    Kommentar av Marita — mai 3, 2008 @ 19:58 | Svar

  2. Rett og slett morsom fortelling, jeg lo så tårene trillet, tror jeg er i samme bås som deg..
    Ha en flott helg 🙂

    Kommentar av syglad — mai 3, 2008 @ 20:02 | Svar

  3. Så flink du har vært ! Blir spennende å se hvordan det blir når det spirer 🙂

    Kommentar av Josefine (HB) — mai 3, 2008 @ 20:33 | Svar

  4. Lurt! Har sett noen av disse, og det er jo både stilig og plassbesparende. Ha en fortsatt fin helg:)

    Kommentar av Bitte — mai 3, 2008 @ 21:12 | Svar

  5. Tips notert og behørlig vist til sambo’n 🙂

    Kommentar av PerJorun — mai 3, 2008 @ 21:23 | Svar

  6. Du er flink altså,kjempe fin ble det.
    Håper det gikk bra med fingeren å.
    Ha en go søndag.:-D

    Kommentar av jannicke — mai 4, 2008 @ 09:14 | Svar

  7. Den kassen var genial. Jeg vil også ha en sånn. Er det bunn i den?

    Kommentar av Perle — mai 7, 2008 @ 18:02 | Svar

  8. Så flink du er! Ikke bare vesker smekker du sammen i fleng, du snekrer jo også. Og har grønne (blå) fingre. Hehe. Dette var en skikkelig smart løsning på grønnsakshage/urtebedd. Slik vil jeg også ha ja, men terassen krever nok at har noe i mindre målestokk. hehe. Gleder meg til å se det blir grønt der oppi:)

    Kommentar av Annicen — mai 31, 2008 @ 09:39 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.

