Bentes Roterom

mai 18, 2008

Veskedilla

Filed under: Søm — bentesroterom @ 12:20

Ja, jeg har visst fått veskedilla. Dere som tror dette er veldig avansert: Det er det altså ikke.

Det er bare snakk om noen få sømmer, og det syes sammen på en veldig enkel måte.

Når alt er ferdig, drar du hele veska ut av et lite hull i foret. Like spennende hver gang 🙂

Supereggplant har en veldig god tutorial.

Jeg bruker vatt i veskene mine, for å få dem stødige.

De 2 første er laget av et stoff jeg kjøpte for 2 år siden, typisk sommerstoff.

De 2 neste stoffene fant jeg på en gardinbutikk.

Byveska, og kuveska:

Så er det avisveska i stoff fra stoff og stil. Her er både gamle gudsord på norsk

og kakeoppskrifter på engelsk.

Så kom jeg på at jeg hater å grave i dype vesker, og sydde en kortere versjon

Gamle stoffer ble brukt for å finne ut om jeg kunne få til lappeteknikk.

Dette var morsomt! Nå surfer jeg nettet etter blokker, dette vil jeg fortsette med.

Jeg skulle nesten ønske jeg bodde et annet sted, et sted med stoffbutikker.

Nå gleder jeg meg til å dra på ferie. I år blir det stoffferie, ikke garnferie.

Hvor bør jeg dra da?

 

28 kommentarer »

  1. Det var skikkelig smart av deg å benytte dagen til veskesying istedenfor å fryse. Alle veskene var skikkelig fine, jeg er imponert

    Kommentar av Strikkern — mai 18, 2008 @ 13:09 | Svar

  2. Du kan komme til meg på ferie! Her har vi Stoff og Stil, Lille Stasjon, Lappemakeriet i Bærum og Katrines Quiltestue i Oslo. Det er også kort vei til lappebutikk i Holmestrand, Horten og Tønsberg -løp og kjøp.

    Vi har plass i hagen om du kommer med campingvogn eller du/dere kan campe i våres. En annen by er jo Trondheim med to quiltebutikker, det samme har Bergen.

    Flotte vesker, virkelig. Det er lett å få sydille når resultatet blir så bra. Nå kan du bare sy vesker etter ethvert antrekk du skal ha på deg.

    Kommentar av Marita — mai 18, 2008 @ 14:15 | Svar

  3. Kule vesker.

    Sier som Marita, dra på ferie. Du kan komme på besøk til meg også, jeg går jo bare her og daffer likevel, kjekt å ha noen å daffe sammen med.

    Kommentar av Kate — mai 18, 2008 @ 14:29 | Svar

  4. Wow wow! Så fine! Eg vart skikkelig inspirert no.

    Når det gjeld ferie er det husrom her òg. Vi skal vere veldig mykje heime i sommar – eller iallefall skal vi lite på ferie alle fem reknar eg med. Blir mest meg og dei tre små.

    Kommentar av ohelene — mai 18, 2008 @ 14:40 | Svar

  5. Der var det mange flotte vesker… WOW sier jeg…

    Kommentar av Maja — mai 18, 2008 @ 14:54 | Svar

  6. Flotte vesker og en super uteplass du har! Kjekt å ha overbygd uteplass på våre kanter;)

    Kommentar av Veronika — mai 18, 2008 @ 15:53 | Svar

  7. Kjempefine vesker, jeg likte aller best den røde og den sorte i to stoff! Også har du en utrolig flott uteplass. Fint å kunne flytte seg med solen. 🙂

    Kommentar av Be-ty — mai 18, 2008 @ 16:55 | Svar

  8. Flotte vesker du har sydd! Hørtes ut som en helt super måte å tilbringe 17. mai på:) Flotte uteplasser dere har!

    Kommentar av Liv Irene — mai 18, 2008 @ 16:58 | Svar

  9. heisann =) for noen fine vesker du har sydd =) Her jeg bor har vi stoffbutikker, men jeg foretrekker faktisk internett. utvalget er jo ubegrenset. Kan jeg få anbefale et sted så er det denne : http://www.fabricparadise.com/fabricshop/index.shtml , de har utrolig mange flotte stoffer med print, billig er det også 😉

    ha en fin kveld 🙂

    Kommentar av Sandra — mai 18, 2008 @ 17:11 | Svar

  10. Kjempefine vesker. Jeg kunne hatt alle sammen! 😉

    Kommentar av turvid — mai 18, 2008 @ 17:47 | Svar

  11. Heihei. Må berre kommentere her også. Vesken er kanonfine. Eg likte dei tp øverste spesielt godt, samt den med skriftstoff på. Og så syns eg de har fantastisk koseleg uteplass. Og eg gledar meg til å sjå den fine puffen din ferdig oppussa 🙂 Klem frå Linda

    Kommentar av Den gode feen — mai 18, 2008 @ 17:52 | Svar

  12. Så mange fine vesker… Den turtoialen skal jeg sjekke ut, kanskje jeg skal prøve meg på å sy vesker også, hadde vært gøy med en hjemmesydd veske til sommern 🙂

    Kommentar av Kristin — mai 18, 2008 @ 17:57 | Svar

  13. Så mange fine tasker du har fået lavet, en god måde at tilbringe en kold dag inde på.

    Kommentar av Anni — mai 18, 2008 @ 18:31 | Svar

  14. Nydelig vesker! Ble helt stum av beundring jeg… Må fram med maskina.

    Kommentar av Bitte — mai 18, 2008 @ 19:10 | Svar

  15. Så mange flotte vesker ! Likte spesielt godt den med kuer på , siden jeg lider av litt ku-galskap.. 🙂

    Kommentar av Josefine (HB) — mai 18, 2008 @ 19:56 | Svar

  16. Så mange flotte vesker du har sydd.

    Kommentar av Monai — mai 18, 2008 @ 21:36 | Svar

  17. Jeg også har veskedilla, jeg er en mann, men tør å innrømme jeg har veskedilla. Slå den!;) he he.

    Kommentar av Joakim — mai 19, 2008 @ 10:19 | Svar

  18. Gubba! Eg blir så imponert at eg vert mållaus. Og har fryktelig lyst til å gjere noko liknande. Men eg trur eg ventar nokre dagar til… Kanskje 1325 dagar, omtrent… ;)I mellomtida kan eg lagre slike linkar og trene med på enkle saumar på maskina mi!

    Kommentar av Anlen — mai 19, 2008 @ 11:11 | Svar

  19. Tjohoi, fantastisk ku-veske!

    Kommentar av synsing — mai 19, 2008 @ 12:57 | Svar

  20. Flotte vesker, litt av en produksjon! Lurt med vatt i, de jeg har sydd ble veldig slappe.

    Kommentar av mimouna — mai 19, 2008 @ 18:18 | Svar

  21. Å! Herlige vesker! Titta litt på tutorialen og tror jeg også kan få det til. Med litt tålmodighet kanskje… hms…
    Flotte vesker har du nå laget uansett! Bra jobba!

    Kommentar av frk.badegakk — mai 19, 2008 @ 18:22 | Svar

  22. Utrolig flotte vesker du har sydd og så på selveste 17 mai. Tenker du stor kosa deg. Lykke til med stoff jakten til sommeren. Er sikker på at du kommer til å finne alt for mye fint rundt omkring.

    Kommentar av Tina — mai 19, 2008 @ 18:28 | Svar

  23. Heia. For noen flotte vesker du har sydd, dåne. Ellers så har eg gått igjen noe i bloggen, og eg er imponert over det de flotte du syr eller stikker. Masssse fint…

    Ha en fin kveld.

    P.s Du har også en flott utplass til soling og kveldskos…

    Kommentar av Merethe — mai 19, 2008 @ 18:37 | Svar

  24. Kjempefine vesker, alle sammen! Sydde du alle på en dag? Da slår du i alle fall meg sønder og sammen når det gjelder sytempo!

    To gode stoffkompiser er etsy og ebay. Der finner du mye, og med den herlige dollarkursen, får du noen yards for 200 kroner.

    Kommentar av lises — mai 19, 2008 @ 18:38 | Svar

  25. Så mange lekre vesker du har sydd!!!

    Kommentar av AnnetteK — mai 19, 2008 @ 18:39 | Svar

  26. Så flink du er, veskene er fine og kjempemorsomme. Min favoritt er den med avisannonsene – nei, den med kuene.

    Kommentar av Muffin — mai 19, 2008 @ 21:34 | Svar

  27. Hei
    Oi her var det utrolig mange flotte vesker:-)
    For en nydelig veranda dere har. Skjønner godt at dere koser dere der.
    Videre ser jeg at du liker både hage og håndarbeid,for ikke og snakke om den fristende kaken du har laget nam nam.
    Ønsker deg fortsatt en god helg.

    Kommentar av Hanne — mai 25, 2008 @ 08:33 | Svar

  28. Så innmari fine veskene var da!! Og det hørtes egentlig ikke så vanskelig ut å sy seg en lignende en nei. Om jeg bare hadde turt å ta fatt på en av symaskinene som bare står og støver ned. Vesker kan en aldri få nok av syns jeg! Er jo så morsomt å piffe opp ett antrekk med en morsom veske. Å så er det jo miljøvennlig og bruke slike flotte vesker når en skal handle også!!
    Imponert:)

    Ønsker deg og veskene en nydelig helg:D

    Annicen

    Kommentar av Annicen — mai 31, 2008 @ 09:34 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.

