Bentes Roterom

juli 10, 2008

Jeg gjør ting jeg ikke kan

Filed under: Hage,Søm — bentesroterom @ 16:35

Noe av det morsomste jeg vet, er å gjør ting jeg ikke kan. Hvis jeg får det til, selvfølgelig.

Jeg ble påspandert symaskin, og jeg fikk symaskinbord. Stoffer dumper ned i postkassa

rett som det er, fra min venn Ebay. Jeg MÅTTE jo lage noe.

Bare for å øve, så brukte jeg Moda-stoffene mine. De heter Dandelion girl.

Og siden jeg bare skulle øve, ble baksiden lerret fra Ikea. Nå kan sikkert ikke duken vaskes…

Den er ikke feridig enda. Den er sydd på en måte som heter quilt as you go. Når den er ferdig,

er den også ferdig quiltet. Det er bra, for quilte kan jeg ikke. Nå mangler den bare kant rundt.

Det kan jeg heller ikke. Fin, ja?

Noe jeg har vært veldig dårlig på de siste 10-15 årene, er hagearbeide.

I år skulle jag plante frø, og det skulle bli sååååå fint.

Det meste ble faktisk fint. Se bare så søte disse er, fra en pose sommerblomst-blanding:

Og jammen ble det ikke jordbær også, den første røde fant jeg i dag:

Men hvorfor skal man blogge bare det som er fint?

Jeg har 7 kasser med blomkarse hengende rundt huset.

Det er det styggeste jeg noen gang har hatt hengende, men det kan jo skje et under?

Mens jeg venter på at det skjer et under, venter jeg på at feriegjestene skal dra så jeg

kan fortsette med hagearbeide, sying og sånt. Denne lille frøkena er krevende.

Hun har med seg storesøstra si, men hun bare sover 🙂

3 kommentarer »

  1. heeeeey, flink jente det! Duken ble kjempeflott. Artig teknikk, sant?!

    Det er håp for Blomkarsen din. Gi den litt gjødesel og knip av det som er avblomstret og de gule bladene, så blir den sikkert så fin så.
    Gamle frø må ikke kastes, det erfarte jeg også. Har det vært oppbevart tørt er det håp om fortsatt spireevne.

    Kommentar av Marita — juli 10, 2008 @ 16:41 | Svar

  2. Stilig, du er vågal og flink!

    Kommentar av lise — juli 10, 2008 @ 16:43 | Svar

  3. Den duken blir knallfin! Og at du ikke kan sy må du laaaaaangt ut på landet med!

    Kommentar av Anne-Ruth — juli 10, 2008 @ 17:38 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

