Bentes Roterom

juli 19, 2008

Det går mest i hund for tiden

Filed under: Hekling,Søm — bentesroterom @ 09:54

Jeg har vært hundbarnevakt i 2 uker, og har ikke fått gjort noe særlig annet.

Siden det er 2 av dem, er det alltid en som «må» ett eller annet.

Jeg har fått sydd en liten pung MED glidelås. Ja, både lappeteknikk, quilting OG glidelås!

Foreløpig synes jeg ikke at jeg får til noen av delene, jeg trives egentlig best med å sy vesker.

Men hvor mange vesker trenger jeg egentlig?

Innimellom lager jeg iskaffe, veldig god iskaffe!

2 dl melk, 3,5ss matfløte, 1ss brunt sukker, 2ss kakaopulver, 1ss kaffesirup, 6 isbiter.

Kjøres i blender. Krem på toppen, cappuccinodryss på kremen.

Jeg har vært strikkelei lenge, men trengte noe mellom fingrene.

Jeg tok ned ei kurv med alpakkagarn, og så hekler jeg bare rundt og rundt.

Jeg tenkte det skulle bli et stort teppe, men hun her synes det er akkurat stort nok:

6 kommentarer »

  1. Det var da en fin veske og vesker får man aldri nok av.

    Var da et akkurat passe teppe må jeg si meg enig i. Passet akkurat til den frøkna der.

    Kommentar av Maja — juli 19, 2008 @ 10:02 | Svar

  2. søt pung 🙂 får jo aldri nokk av de, de er kjekke til mye. Hunden er heldig som får kose seg under deilig alpakka teppe.har kost meg hos deg i dag og takker for iskaffe oppskriften.håper på og få tid til og prøve meg på veske forklaringen din i dag.Fortsatt god sommer fra bentesin

    Kommentar av bentesin — juli 19, 2008 @ 10:41 | Svar

  3. Ser ut som om teppet har fått ny eier ja. :o)

    Sminkepungen ble fin den, slike er greie å bruke også.

    Kommentar av mimouna — juli 19, 2008 @ 14:30 | Svar

  4. Her var det mye fabelaktig sying- som du åpenbart KAN!Det krever sitt. Men søtt var bildet da! Er du hundevakt skjønner jeg tørka du sier du har! Fin sminkepung. Har to slike selv- men det er det søstra som har sydd.

    Kommentar av lisbeth58bula — juli 20, 2008 @ 07:57 | Svar

  5. Flott teppe – du får lage et til, i større format! Lappeteknikk er definitivt ikke min greie, men øvelse gjør visst mester. Pungen er fin, og lappene treffer jo hverandre akkurat i hjørnene. Det er et tegn på at det er bra lappeteknikk. Synes jeg…

    Kommentar av lise — juli 20, 2008 @ 08:36 | Svar

  6. Synes du klarer deg utmerket i søm! Nusselig hundebilde.

    Kommentar av Marita — juli 20, 2008 @ 09:41 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

