Bentes Roterom

juli 27, 2008

En toppers tur

Filed under: Natur — bentesroterom @ 22:08

Jeg har vært på en fin tur i nydelig vær, fikk virkelig sett Norge på sitt aller beste!

Først var det opp Trollstigen. På toppen måtte vi selvfølgelig ut av bilen for å ta bilder.

Tenk at de kan lage veier oppover fjellet slik!

Så var det et lite stykke med vakker natur, og enda en stopp før vi kjørte ned Ørnevegen.

Jeg synes egentlig oppover er best…..

Vel nede skulle sov vi på hotell med balkong, fjordutsikt, hotellfrokost og badekar. Deilig!

Neste dag fikk vi noen timer i Geiranger sammen med en drøss Italienere, før vi dro videre.

Vi tok ferge, ei turistrute som går gjennom 3 fjorder og tar 2,5 timer. den ender i Valldal.

Med blå himmel og høy temperatur, fikk vi en alle tiders tur. Den glemmer jeg nok aldri.

Her er et bilde jeg tok av gården Matvik. der dyrket de frukt. Det hendte de gikk tom for vann der.

Da rodde de over fjorden og hentet vann til frukttrær, folk og dyr. Utrolig!

Jeg har selvfølgelig spist jordbær i Valldal. Verdens beste jordbær har de der.

Det lille stedet står for 50% av jordbærproduksjonen i Norge, og det var jordbær over alt 🙂

Så dro vi til Ålesund. Jeg var ikke innom en eneste garnbutikk, og jeg var innom Lappestua

uten å kjøpe en eneste lapp. Jeg skylder på varmen……

11 kommentarer »

  1. Flotte bilder.
    Fikk lyst til å ta samme turen som deg, du er en god guide!
    🙂

    Kommentar av virtuella — juli 28, 2008 @ 05:53 | Svar

  2. Flott tur dere har vært på ! Det er så koselig i Geiranger . 🙂

    Kommentar av Josefine (HB) — juli 28, 2008 @ 09:34 | Svar

  3. Flotte bilder!

    Kommentar av Hege — juli 28, 2008 @ 09:56 | Svar

  4. Vi er heldig som bor i et lang med så mange vakre plasser!

    Kommentar av Anne-Ruth — juli 28, 2008 @ 12:05 | Svar

  5. Nydelige bilder. Jeg har lyst på Vestlandsferie, men hittil har det ikke passet. Vi får se til neste år.

    Kommentar av Hobbyugla — juli 28, 2008 @ 17:20 | Svar

  6. Nå har du vært på tur omtrent alle stedene mors slekt er fra. Nydelige stederog bilder.

    Kommentar av elimor — juli 28, 2008 @ 19:13 | Svar

  7. Må ha vært varmt når du ikke er innom en eneste garnbutikk. Flotte bilder!

    Kommentar av amylin — juli 28, 2008 @ 20:43 | Svar

  8. Vakkert :)!

    Kommentar av Lise — juli 28, 2008 @ 22:00 | Svar

  9. For en utsikt. Flotte bilder du har tatt.

    Kommentar av Hege — juli 29, 2008 @ 06:35 | Svar

  10. Flotte bilder! Norge er et vakkert land!

    Kommentar av Ingrid — juli 31, 2008 @ 13:16 | Svar

  11. Heia. Så artig å se du har vært på samme tur som meg og familen min. Vi kjørte også opp Trollstigen, og det var fantastisk. Var litt uheldig at skodda var på toppen den dagen, men fikk oppleve en trolsk stemning likevel.

    Ørneveien var bare flott å dra ned i. Og få se Geiranger fra sitt beste. Kjempeflott fjord med flotte natur.

    Ha en fin fin kveld…

    Kommentar av Alma merethe — august 5, 2008 @ 19:51 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

