Bentes Roterom

august 16, 2008

Ukesoppdrag

Filed under: Uncategorized — bentesroterom @ 16:07

På håndarbeidsfronten har det skjedd noe rart denne uka.

Norges strikkegale damer begynte plutselig å rydde i både frysere og matskap.

Ikke nok med det, de tok seg jammen tid til å bake også.

Innimellom alt det harde arbeidet strikket de kjøkkenkluter.

Rundt omkring i hele Norge satt det menn med hakaslepp og skjønte heller lite.

De likte det de så, og nå lurer de vel bare på om det vil fortsette. Vil det?

Jeg har bakt rundstykker etter marits oppskrift. Nå finner jeg ikke igjen bloggen hennes,

men: tusen takk, de var kjempegode!

Litt av deigen ble til horn også, det var en diger deig:

Jeg har bakt gulrotkake etter min gode, gamle oppskrift (rødme).

Uansett, den er kjempegod, og jeg slipper å ergre meg over hva jeg mangler for å bake.

Og sjekk kluten! Det eneste jeg har strikket siden mai!

Siden jeg nylig har pusset opp matboden, og byttet ut fryseboks med fryseskap,

så er den delen på det tørre også.

Dermed ble det tid til ei ny vannflaskeveske.

6 kommentarer »

  1. Jeg har saa vidt spist men «Cereal» til frokost, men disse rundstykkene saa bare farlig gode ut. Den som hadde hatt et par av de + norsk brunost….drømme…..

    Kommentar av Randi — august 16, 2008 @ 16:33 | Svar

  2. Nå har du ALL GRUNN til å føle deg totalt ovapå! Har ikke gjort noen av delene jeg. Men noen må gjøre andre ting og…

    Kommentar av lisbeth58bula — august 16, 2008 @ 17:12 | Svar

  3. Jeg tror «effektiv» er mellomnavnet ditt. Stilig stoff på flaskevesken.

    Kommentar av Marita — august 16, 2008 @ 20:03 | Svar

  4. Jeg syns jeg kjenner lukten av baksten helt hit, gjennom pc’en! Nå fikk jeg lyst å bake enda mer, enn de pizzahorna som ble til middag i går kveld 😉

    Kommentar av AnnetteK — august 17, 2008 @ 08:16 | Svar

  5. Det er godt nokon tar ansvar for både baking, rydding og strikking. Ingen av delene er blandt mine sterke sider nemlig. Eg får heller bli «flink» om ukesoppdraga er nærmare normalaktivitetar for meg.

    Kommentar av ohelene — august 23, 2008 @ 17:14 | Svar

  6. Hehe er nok mange menn som har fått litt hakeslepp ja! Har ikke tenkt sånn på det før nå ;D så koselig blogg du har! Ha en flott kveld videre!

    Kommentar av saria86 — september 22, 2008 @ 20:32 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

