Bentes Roterom

oktober 12, 2008

Jellyrollmoro

Filed under: Søm — bentesroterom @ 11:51

Jellyroll er ikke godteri, det er mye bedre.

En jellyroll er en rull med stoffstrimler, 20-40 stykker, som jeg kjøper på ebay.

Og så har vi charmpacks, pakker med små firkanter som jeg kjøper på samme sted.

Jeg visste ikke helt hva det skulle bli når jeg begynte å sy sammen strimler, men de

endte opp som spisebrikker.

Jeg fikk prøvd meg på lukkekant, det var jammen litt av en jobb!

Nå er fingertuppene såre, og alle brikkene er lukket 🙂

Jeg blir mer og mer glad i symaskina mi, og alt den kan gjøre:

Flotte sømmer

Regulerbart tempo (så jeg ikke blir for ivrig)

Nål som stopper opp eller ned

Og sist, men ikke minst: alle de fine føttene.

Veske ble det også, endelig ei handleveske som er stor nok.

Jeg har brukt målene til de store veskene som Ica selger.

De rommer minst like mye som 3 plastposer.

10 kommentarer »

  1. Brikkene ble virkelig flotte. Og endelig skjønte jeg hva jellyroll er… Herlig handleveske også, øyenstikker er favorittinsektet mitt.

    Kommentar av sol — oktober 12, 2008 @ 12:36 | Svar

  2. Var innom siden på besøk i dag. Mye fint å se, ble spesielt forelska i de søte englene og sauen rundt flasken:)

    Kommentar av Brit — oktober 12, 2008 @ 12:45 | Svar

  3. Nydelig arbeid du har fått gjort der,øyenstikker veska er kul og henter til bake minner om sommeren som var.

    Kommentar av strikkelise — oktober 12, 2008 @ 13:45 | Svar

  4. Kjempefine brikker, og ooooohhh den vesken. Den var virkelig knall. Hvor fant du det flotte stoffet?

    Kommentar av Tittei — oktober 12, 2008 @ 14:14 | Svar

  5. Smart bruk av jellyroll, fine ble de!

    Kommentar av Marita — oktober 12, 2008 @ 16:31 | Svar

  6. Så utrolig fine brikker! Kjekt med en veske som rommer så mye! Hvor stor er den ca, i mål?

    Kommentar av hobbymegher.blogspot.com — oktober 12, 2008 @ 21:45 | Svar

  7. Så herlige brikker, og vesken også. Kult stoff.

    Kommentar av lise — oktober 13, 2008 @ 16:00 | Svar

  8. Så flotte brikker! Nydelige farger også 🙂

    Kommentar av Trinemor — oktober 19, 2008 @ 09:02 | Svar

  9. Hva slags symaskin har du? ( er på maskin jakt u see )

    Kommentar av Nina — september 9, 2009 @ 21:38 | Svar

    • Jeg har Janome jubilee, og jeg digger den 🙂

      Kommentar av bentesroterom — september 13, 2009 @ 19:43 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

