Bentes Roterom

november 10, 2008

Adventsløper

Filed under: Søm — bentesroterom @ 20:11

Jeg har sydd en løper før, men den ble ikke som den skulle være. Jeg har problemer med å sy sammen ting på en slik måte at ting stemmer, så jeg trodde egentlig ikke dette skulle gå bra.

Så tok jeg frem quiltemagasinet, begynte med begynnelsen, og jobbet videre med sneglefart og tunga rett i munnen. Å si at det tok 20 timer er ikke å overdrive, men jeg fikk det til!

Å ta bilder er heller ikke helt enkelt i det lyset vi har nå, men stoffene har altså gulltrykk.

Quiltingen er gjort med en tråd som er ganske lik gulltrykket.

Jeg har brukt 2 forskjellige røde stoffer, 1 sort, og 1 hvitt, alle 30-centimetere.

Lukkekanten er sydd til baksiden for hånd.

Jeg er allerede i gang med duk nummer 2 🙂

I andre farger kan vel denne brukes hele året? Kanskje jeg bør droppe hjertene da?

Ja, en ting til: Det skulle være 3 ruter i bredden, men 2 var nok. Jeg tror AnnaKa har store bord 🙂

11 kommentarer »

  1. Så flott den ble. Rødt er veldig flott, og uten julepynt på stoffet ville den være fin til helårsbruk. Og hjerter er da alltid fint.

    Kommentar av lise — november 10, 2008 @ 21:10 | Svar

  2. Enig med første taler her. Tenk deg denne i sort/hvite stoffer og behold hjertene, de kan brukes hele året. Synes heller stjerner er mer julete.
    Løperen ble flott, synes du er både tålmodig og flink som ikke gir opp :o)

    Kommentar av Marita — november 10, 2008 @ 21:40 | Svar

  3. Jeg synes duken din ble kjempefin, og fikk lyst til å sy en sånn selv.

    Kommentar av Kate — november 10, 2008 @ 22:00 | Svar

  4. Så fin den var! Blir nesten fristet til å sy en selv. Men jeg tror jeg begrenser meg til å sy gardiner senere i uken. Etter å ha gjort det er jegnok lei av å sy for noen dager, vil jeg tro.

    Ha en flott uke!

    Kommentar av Sommerfuglen — november 10, 2008 @ 22:13 | Svar

  5. Virkelig lekker duk, du er jammen både flink og tålmodig. Resultatet ble jo kjempebra!

    Likte den sorte og hvite vesken under her, kjempeherlig motiv. :o)

    Kommentar av mimouna — november 11, 2008 @ 14:40 | Svar

  6. Wow,skikkelig flott duk,nydelige jule farger ilag.Ha en flott uke:)

    Kommentar av Hege — november 11, 2008 @ 22:15 | Svar

  7. Bente, du syr heilt fantastiske ting!! Skal du vere med på julemesse i år eller? Eg skal også sy litt i kveld. Strikkepinneetui trur eg. Men veit aldri kva det vert når eg først set i gong 🙂 Ha ein fin kveld 🙂

    Kommentar av Den gode feen — november 13, 2008 @ 18:26 | Svar

  8. Kjempefin løper.

    Kommentar av LisaMarie — november 14, 2008 @ 15:23 | Svar

  9. Løperen ble veldig fin i julefarger! Synes størrelsen din ble fin, jeg har sydd den med tre ruter, og hos meg ble den for stor!

    Kommentar av Liv Irene — november 14, 2008 @ 16:42 | Svar

  10. How lovely, realy beautiful , I like it very much.
    Regards from the Netherlands, Anje.

    Kommentar av Anje — november 14, 2008 @ 23:10 | Svar

  11. Nyydelig!! Jeg elsker hjerter uansett årstid.

    Kommentar av Torill — november 16, 2008 @ 12:25 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

