Bentes Roterom

september 13, 2009

Å, jeg har så dårlig samvittighet!

Filed under: Uncategorized — bentesroterom @ 12:38

Jeg ser jo at det er mange som er innom her hver dag, og så skjer det ingen ting 😦
Jeg har faktisk ikke sydd noe, og nesten ikke strikket noe på veldig lenge. Nå har jeg begynt på prinseteppe til mitt aller først barnebarn 🙂
Jeg har jo gjort på noe da. Jeg har pusset opp stua. Det som skulle være en enkel sak gjort på ei helg, endte opp som et 5 uker langt mareritt. Men nå er den ferdig. Strietapeten fra 1986, med nydelige tråder og knuter i, gjemt under 5 strøk rosa, 3 strøk grønn, 3 strøk ooookergul og 3 strøk lys toscana, den tapte kampen. Nå er den borte, og erstattet med miljøstrie med minimal struktur, malt i en veldig lys fage.
Når vi først var i gang, tok vi 2 rom til. Så måtte vi selvfølgelig ha nye dører. Og det ene rommet måtte ha nytt gulv.
Men, nå er alt ferdig, og jeg er straks tilbake 🙂

6 kommentarer »

  1. jah, det ene tar det andre og vips – så er nesten hele huset innvendig forandret (I know!) Vi har ikke noe i mot å se bilder da :o)

    Kommentar av Marita — september 13, 2009 @ 12:52 | Svar

  2. Hei Bente,
    Jeg snublet over bloggen din da jeg søkte på «Strikkemaskin». Det er vanskelig å finne noe fornuftig informasjon om strikkemaskiner på nettet. Har du muligheten til å være behjelpelig med å svare på noen spørsmål rundt dette? Jeg har kikket på bildene dine, og ser at du tydeligvis har en del erfaring med strikkemaskiner. Utrolig mye fint du har laget!

    Jeg har aldri brukt strikkemaskin før, men har strikket mye for hånd. Nå har jeg lyst å gå til anskaffelse av maskin, men vet lite om dette. Jeg så at du hadde kjøpt en Bond Strikkemaskin på nettet… Går det an å strikke gensere etc på denne, altså strikke som om det var en rundpinne? Og hvor komplisert er det å komme i gang med maskinstrikk? Bør man ta et kurs først? Har du noen anbefalinger for en nybegynner som meg?

    Håper du tar deg tid til å skrive noen linjer til meg om dette. 🙂

    Hilsen Kristin

    Kommentar av Kristin — oktober 19, 2009 @ 11:43 | Svar

    • Hei Kristin.
      Ikke kjøp Bond-maskin, de er elendige. På maskin uten veldig mye ekstrautstyr kan du bare strikke glattstrikk. Du kan også jukse til falske vrangborder. Om den har hullkort kan du strikke med flere farger. Maks tykkelse på garn er garn som passer til pinne 2,5 til finstrikker.
      Min anbefaling er: glem strikkemaskin, strikk for hånd 🙂

      Kommentar av bentesroterom — oktober 19, 2009 @ 12:46 | Svar

      • Huffda…
        Å strikke for hånd går nok greit, men jeg har tenkt å sette i gang med å strikke meg en kjole der 3/4 av kreasjonen er ensfarget rett rundstrikk… Jeg ser for meg at jeg kommer til å bli rimelig lei etter en stund 😛

        Men jeg skal i alle fall styre unna Bond-maskinen, det er nok ikke en slik jeg er ute etter. Ender nok opp med å strikke for hånd, skal du se! 🙂

        Tusen takk for tilbakemelding!

        – Kristin

        Kommentar av Kristin — oktober 19, 2009 @ 12:56

  3. Jeg ser Bond Strikkemaskin som et godt valg. Glattstrikk plus extra hånd arbeid.
    Glattstrikk går hurtigt.

    Kommentar av Thorarinn Jonsson — mars 18, 2010 @ 19:50 | Svar

  4. Hei ! Jeg har nettopp fått meg en slik Bond-strikkemaskin , men jeg lurer på hvordan man » legger opp» maskene , altså hvordan man starter.

    Kommentar av Danielle — oktober 22, 2010 @ 17:52 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

