Bentes Roterom

november 28, 2009

1. søndag i advent

Filed under: Uncategorized — bentesroterom @ 23:01

I år er det litt ekstra adventstemning her, siden jeg har lilla gardiner. Og snø ute! Hvite trær!

Jeg har den vanlige staken med 4 lys i, men den har jeg satt på et lite synlig sted. Så får den heller komme frem hver søndag. Jeg må tenne masse lys, over alt, hver dag. Her er et lite utvalg, det går i lilla, sølv og engler:

Førjulstiden for meg er fri for stress.

Jeg lager ikke julegaver. Det jeg lager, lager jeg fordi jeg har lyst til å lage det, ikke fordi jeg må. Julegaver kjøper jeg.

Og siden jeg elsker å shoppe, så er julegavehandling en ekstra bonus 🙂

Jeg vasker ikke vegger, tak osv. Nå er det mørkt hele dagene nesten. Jeg ser knapt  hva jeg vasker, og ingen legger merke til at jeg har gjort det. Hva er vitsen da? Jeg holder huset jevnt rent og ryddig hele året fordi jeg hater skitt og rot 🙂

Jeg baker 7 slag til jul, kanskje flere også. Med god planlegging er det fullt mulig å lage alle på 1 dag

Jeg handler ikke inn mat i store mengder. Butikkene er da bare stengt 2-3 dager?

Så, hva skal jeg stresse med? Har jeg glemt noe? Eller kan jeg bare fortsette med å gjøre det JEG har lyst til å gjøre?

5 kommentarer »

  1. Selvsagt både kan og skal du gjøre det du har lyst til! Det gjør jeg, og bortsett fra snøen, har jeg det omtrent likedan som deg 🙂 Ha en flott advent!

    Kommentar av Hannesol — november 28, 2009 @ 23:23 | Svar

  2. Her har jeg kikka rndt lenge nå! Trivelig, ryddig, fin blogg, med litt av hvert:)
    Spennende!
    Tror forresten jeg skal kjøpe meg en boks med spraylakk…

    Kommentar av Liv Irene — november 28, 2009 @ 23:23 | Svar

  3. Godt å slippe stress, synes du har en god plan for adventstiden. Koselig tablå hos deg. Elsker engler selv og idag skal mange av de få lov å komme frem igjen.

    Kommentar av Marita — november 29, 2009 @ 08:50 | Svar

  4. Så koselige adventslys. Flotte engler. Ha en fin adventssøndag. Imponert over bestemorteppet i forrige blogg også.

    Kommentar av amylin — november 29, 2009 @ 10:49 | Svar

  5. Så flott stemning du formidler. Ja, det er nok flere av oss som burde lære av deg og roe litt ned.

    Kommentar av AnneH — november 30, 2009 @ 20:16 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

