Bentes Roterom

januar 25, 2010

Varme klær

Filed under: Uncategorized — bentesroterom @ 12:53

Varme klær er viktig om vinteren. Jeg fikk så lyst på ei Fanakofte, og gikk i gang. Sisu-oppskrift. tynt garn, tynne pinner. Det gikk sakte. Veldig sakte.

Så gav jeg jeg opp. Garn, oppskrift og pinner ble lagt i en pose og levert til mammaen min. Da ble det! Tilbake fikk jeg en pose med ferdig strikket kofte, klar til montering. Posen la jeg på sybordet. Så havnet den i hylla. Så havnet den i en boks med lokk. Jeg flyttet den rundt i et halvt år før jeg endelig tok mot til meg og monterte den. Det tok 2 dager.

Nå er den endelig ferdig!

Jeg var på husfliden for å kjøpe knapper, og der hang det ei enda finere fanakofte! Man kunne kjøpe fiks ferdig for 2000,- eller strikke selv for 430,-

Siden den er strikket i tykkere garn, og jeg elsker skikkelig norsk ullgarn, kom jeg hjem med en pose med garn og et raumamønster. Fargen er sauesvart og ubleket hvitt. Så gjenstår det å se hvor dette ender.

Man MÅ jo ikke strikke alt selv. Jeg liker å kjøpe strikkeplagg hvis prisen er akseptabel, som denne genseren til 30 kroner og  jakken til 60 kroner. Nytt fra butikk. Jeg skjønner ikke at det går an!

7 kommentarer »

  1. For en flott kofte din mor har strikket! Imponert over at du går på en ny en Jeg ga også opp en kofte på pinne 2,5 og byttet babyullen ut med smart, passet meg mye bedre.

    Kommentar av Xhantippe — januar 25, 2010 @ 13:58 | Svar

  2. Gratulerer med lekker fanakofte, virkelig flott i lyseblått. Det er godt å ha en mamma man kan levere til:)

    Kommentar av Strikkern — januar 25, 2010 @ 14:30 | Svar

  3. Kjempeflott fanakofte ;o)

    Kommentar av Smarie — januar 25, 2010 @ 17:09 | Svar

  4. Fin kofte!
    Lykke til med neste!

    Kommentar av Moan — januar 25, 2010 @ 18:35 | Svar

  5. Så fin den ble da! Til slutt 😉 Det går jo greit å montere når man først kommer i gang…

    Lykke til med nummer to!

    Kommentar av judith — januar 25, 2010 @ 21:45 | Svar

  6. Uhørt billig det du har kjøpt. Flott jakke du fikk hjem, og godt du fikk motet deg opp til monteringen. Synd å la noe så flott ligge…

    Kommentar av Marita — januar 26, 2010 @ 07:36 | Svar

  7. […] Varme klær January 2010 6 comments Legg igjen en kommentar LikeBe the first to like this post. […]

    Tilbakeping av 2010, ikke mitt beste bloggeår « Bentes Roterom — januar 2, 2011 @ 16:19 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

