Bentes Roterom

januar 26, 2010

Ufint!

Filed under: Uncategorized — bentesroterom @ 18:32

I 2007 designet jeg et hundegensermønster.

Jeg prøvde og feilet, brukte kilovis med garn og hundrevis av timer,

og til slutt satt den:

Påsken 2007 satt jeg nesten hver dag fra morgen til kveld for å skrive ned

oppskriften slik at den skulle bli forståelig for andre, og jeg strikket modeller.

Jeg tenkte at jeg skulle gi strikkende hundeeiere sjansen til å strikke til

sine EGNE hunder, og oppskriften ble utgitt i sandnesgarns julehefte.

I dag fant jeg ut at ei dame  selger gensere etter min oppskrift på Finn,

på bloggen sin, og på Epla. Uten å ha gjort endringer av noe slag. Som om det var hennes design. Med hennes merkelapp på. Da ble jeg forbanna sur irritert veldig, veldig skuffet.

6 kommentarer »

  1. Og med god grunn!
    Si i fra!

    Hadde jeg hatt hund…

    Kommentar av Moan — januar 26, 2010 @ 20:56 | Svar

  2. You have to report them to the site. I had to do it with an Etsy seller, who admitted to getting my book from the library. So, I didn’t even make my royalty on the deal. It’s all about protecting your brand!

    Kommentar av Corinne — januar 26, 2010 @ 23:17 | Svar

  3. Helt utrolig hvordan folk tar seg til rette….. Stå på videre 🙂

    Kommentar av Trinemor — januar 29, 2010 @ 11:06 | Svar

  4. min mor har nå strikket til mine hunder,fant ett drops mønster på nettet,tilpasset størrelse og la inn Marius mønster istede for det som sto,dette vet jeg blir mye gjort til disse småhundene. Men å markedsføre det som «sitt» designe er jo toppen av frekkhet. Bilde ligger foresten på bloggen min

    Kommentar av Monica — februar 19, 2010 @ 11:06 | Svar

  5. Hei 🙂
    Flott mønster du har designet!

    Hvor finner jeg det? Er på leting etter mønster til genser til min chihuahua, men finner ingen jeg liker. Dette derimot var veldig flott!

    Mvh
    Maria

    Kommentar av Maria Aksberg — februar 20, 2010 @ 15:44 | Svar

    • Sandnesgarns julehefte for 2007 🙂

      Kommentar av bentesroterom — februar 21, 2010 @ 19:21 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

