Bentes Roterom

februar 15, 2010

Nytt hobbyrom…….igjen

Filed under: Uncategorized — bentesroterom @ 14:07

Rommet er ikke nytt, men har forandret seg veldig. Sønnen min påstår at om jeg hadde tatt et bilde hver dag i et år der inne, så hadde ikke 2 bilder vært like. Det er sant.

Jeg flytter ut og inn, opp og ned, bytter hyller og bord, sorterer, kaster, selger, styrer og herjer, maler og hamrer. For jeg vil ha det perfekt. Praktisk. Ryddig. Inspirerende. Avslappende.

Hobbyrom, furterom, alenerom, stillerom, snorkerom, gjesterom. Alt dette har det blitt nå. Så kanskje jeg endelig får tid til hobby?

Det begynte med et hus som skulle rives. Da måtte jeg bare ta med meg kjøkkenet hjem. Så fant jeg 2 bordbein fra ikea, som bare måtte ha ei benkeplate oppå seg. Dermed fikk jeg skjult alt, og fikk sybord:

De mørk grå veggene måtte selvfølgelig males. Fargen er nesten hvit og heter Letthet. Inni skapene er alt mitt garn og alle mine stoffer. Jeg har sluttet å hamstre, nemlig.

Jeg er veldig glad i bokser og skrin og esker av alle slag. Jeg vil vite hvor ting er. Derfor har jeg f.eks egne skrujern, og en haug med briller 🙂

Bokser og stang fra Ikea:

Målebånd, nåler og andre små duppeditter står i blå bokser fra Biltema.

På nederste hylle har jeg sytråd, spoler og symaskintilbehør.

Jeg trengte et par bilder, men hadde bare rammer. Innrammet stoff går bra.

Og helt til slutt, kosekroken fikk nye putetrekk. Man tar hva man har.

8 kommentarer »

  1. Fantastisk hobbyrom, Bente. Og tenk å til og med ha plass til en kosekrok på hobbyrommet! Jeg ser at det er på tide jeg strukturerer hobbykroken min også – det går sikkert an å få litt mer ut av den.

    Kommentar av lise — februar 15, 2010 @ 15:06 | Svar

  2. Heldiggris!!!

    Kommentar av Torill — februar 15, 2010 @ 15:24 | Svar

  3. Det var et ryddig og koselig hobbyrom, men får du tid til å holde på med hobby, eller er hobbyen din å forandre på hobbyrommet? 😉

    Kommentar av AnneH — februar 15, 2010 @ 17:00 | Svar

  4. Det var et deilig, ryddig, ordentlig hobbyrom!

    Ha en fortsatt fin uke!

    Kommentar av Moan — februar 15, 2010 @ 17:44 | Svar

  5. Jeg burde ha ryddet hos meg også…. og hvertfall etter å ha sett rommet ditt! Så utrolig organisert og flott det ble!

    Kommentar av Marita — februar 15, 2010 @ 18:30 | Svar

  6. Du har nå god orden!

    Kommentar av amylin — februar 15, 2010 @ 18:38 | Svar

  7. Hei.
    Så mange fine bilder du har her. Så fint du hadde det på hobbyrommet ditt.
    Jeg har en facebook side. Hvis du er den Bente Barosen som er på Facebook, så har jeg sendt deg en venneforespørsel som jeg håper du vil svare på.
    Hilsen Anne-Marie.
    Nå kom vist denne på rett plass.

    Kommentar av Anne-Marie Haugen — mars 4, 2010 @ 23:23 | Svar

    • Feil Bente 🙂

      Kommentar av bentesroterom — mars 5, 2010 @ 00:46 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.

