Bentes Roterom

mars 5, 2010

Mei Tai

Filed under: Søm,Uncategorized — bentesroterom @ 21:11

Dette var nytt for meg. Både det å sy «plagg» etter mønster, og det å bruke trykknapper. trykknapper likte jeg, så det skal jeg kjøpe mer av!

Mønsteret, jeg tror jeg brukte 5-6 timer på å bare se på det og klø meg i hodet. Så var det å overføre mønster til papir, klippe deler, skjønne hva som var hva. Det brukte jeg en hel kveld på. Så, plustselig, så jeg lyset! Det ble 4 timer søvn den natta. Neste kveld var den ferdig. Jeg er fryktelig stolt, for den ser helt «kjøpt ut», hihi. Gleder meg veldig til å se den i bruk!

Har du planer om å bruke mønsteret fra stoff og stil? Fest bæreselene lenger inn i ryggstykket og forsterk sømmene. 1 søm og 1 stikning, på 1 cm tynt stoff, det ville ikke jeg ha brukt til å bære en baby i! I tillegg til mønsteret brukte jeg forklaringen til Ulla på Tettinntil. Den er super!

Jeg har også festet trykknappene i ryggen annerledes, så barnet slipper å kjenne dem i ryggen sin.

Innsiden:

Utsiden:

Feste til hetta på stroppene:

Denne gangen var fargevalget mitt helt fantasiløst, jeg brukte samme farger som på bildet i katalogen. Det kommer nok sprekere versjoner 🙂

3 kommentarer »

  1. Dette har heller ikke jeg peiling på, men beundrer pågangsmotet ditt på syfronten og synes du er kjempeflink!

    Kommentar av Marita — mars 5, 2010 @ 21:49 | Svar

  2. Knalltøff! Jeg har tenkt på å sy en flere ganger, men det har blitt med tanken så langt. Jeg trenger kanskje et nytt tantebarn for å komme igang?

    Kommentar av lise — mars 5, 2010 @ 22:46 | Svar

  3. Denna var skikkelig fin! Jeg blir så imponert over alt det fine du syr 🙂

    Kommentar av nragnhild — mars 6, 2010 @ 11:54 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.

