Bentes Roterom

mars 16, 2010

Bestemors teppe

Filed under: Søm — bentesroterom @ 07:57

Bestemora, det er meg, det 🙂

Jeg ble bestemor til en fin, stor gutt i går!

 Mens jeg ventet på at han skulle bli født, gjorde jeg ferdig teppet som jeg begynte å sy på søndag.

Teppet er laget av mine sort/hvite stoffbiter, de første stoffene jeg kjøpte når jeg begynte å sy. Jeg skulle nemlig sy en løper jeg hadde forelsket meg i, men den ble det aldri noe av. Stoffene er mitt første kjøp på Ebay, siden har det blitt mange kjøp der 🙂

Teppet er laget av 3 store nierblokker. Hver blokk er laget av 9 store 30×30 cm lapper. Så delte jeg hver nierblokk i 4, og la dem litt rundt til jeg ble fornøyd. Slik så de ut før jeg delte dem opp:

Så tok jeg en lettvint løsning på resten. Jeg la stoff og fleece rette mot rette, sydde sammen og vrengte. Så måtte jeg quilte for å henge teppet sammen. Jeg quiltet bølger med ujevne mellomrom, for da slapp jeg å gjøre noe skjevt 🙂

Gleder meg til å krype under teppet mitt i kveld!

8 kommentarer »

  1. Gratulerer så mye til bestemora.
    Og for et flott arbeid du har gjort, flott teppe.

    Kommentar av Gyldenkron — mars 16, 2010 @ 10:15 | Svar

  2. Gratulerer med gutten. Det er nok stor stas å bli bestemor. Flott teppe du har sydd, og lunchmappene dine var kjempesmart.

    Kommentar av hobbyvenn — mars 16, 2010 @ 10:22 | Svar

  3. Så flott teppe! Er nok godt og varmt. Veldig lure lunsjmapper!! Gratulerer med barnebarn:)

    Kommentar av Strikkejenta — mars 16, 2010 @ 11:14 | Svar

  4. Det ble kjempeflott! det enkleste er ofte det beste 🙂

    Kommentar av Marita — mars 16, 2010 @ 12:50 | Svar

  5. Flott teppe – og gratulerer med barnebarnet!

    Kommentar av lise — mars 16, 2010 @ 18:45 | Svar

  6. Gratulerer både med barnebarnet og teppet:)

    Kommentar av Strikkern — mars 16, 2010 @ 20:04 | Svar

  7. Her var det mye fint gitt! Gratulerer som bestemor.

    Kommentar av Marit Irene Jektvik — mars 16, 2010 @ 21:13 | Svar

  8. Så fint teppe! Og gratulerer som bestemor.

    Kommentar av Torill — mars 17, 2010 @ 09:20 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

