Bentes Roterom

mars 21, 2010

En sniktitt

Filed under: Søm — bentesroterom @ 23:04

Jeg kjøpte 2 charmpacks og 3 half yards på Ebay, og satte i gang straks stoffene kom i hus. Dette skal bli enda et teppe til lillegutt (stakkar, han drukner vel snart i tepper). Stoffet er Natures notebook fra Moda, og det er helt sykt mykt og deilig!

Planen var å ha bakstykke av lys blå metervare fra stoff og stil, men det går ikke. jeg vil ikke ødelegge den myke «feelingen», så i dag har jeg bestilt noen meter til. Jeg må innrømme at jeg synes det blir veldig fint 🙂

Et lite spørsmål til quiltedamer som stikker innom: Hvilken vatt skal jeg bruke for at det skal fortsette å være mykt, men samtidig få litt tyngde?

Teppet som jeg lagde forrige helg etterlot seg 30 cm brede stoffbiter. De har jeg laget strimler av, og strimlene ble til spisebrikker. Spisebrikkene er ferdig quiltet, og venter på lukkekant. De blir nok liggende ei stund, det er mye som frister mer enn å sy lukkekanter…

3 kommentarer »

  1. Bomullsvatt! Sjekk om du bør vaske den først. Teppet ble nydelig.

    Kommentar av Marita — mars 22, 2010 @ 17:51 | Svar

  2. Jeg er også enig i kommentaren over – bommullsvatt er tingen :o)
    Warm & natural tror jeg den heter, den som jeg bruker. Jeg pleier å kjøpe den som ikke trengs å vaskes før bruk.

    Lykke til med quiltingen!

    Hilsen Kari Anne

    Kommentar av Kari Anne — mars 22, 2010 @ 18:14 | Svar

  3. Nydelige farger. Bomullsvatt eller ullvatt.

    Kommentar av Rita R — mars 29, 2010 @ 18:33 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

