Bentes Roterom

mars 27, 2010

Vask stoffene før bruk

Filed under: Søm — bentesroterom @ 21:40

Ja, det sier erfarne quiltedamer, så det har jeg holdt på med. I 2 uker.

Når jeg så fargen på vannet de hadde ligget i så skjønte jeg at dette var lurt.

Nå er absolutt alt vasket og strøket og kost med, og sett med helt andre øyne enn før. Jeg kan blande farger og vaske ferdige ting uten å være redd.

De ligger i skap med dører på, så jeg slipper å tenke på solbleking og støv.

Jeg har ikke samlet stoff så veldig lenge, så det er begrenset hva jeg kan lage.

Når oppskriften sier for eksempel 7 forskjellige røde, da sliter jeg.

Men så skjedde det noe helt utrolig. Mariann ryddet i stofflageret sitt, og gav bort det hun ikke ville ha. Jeg meldte min interesse, og 1 uke senere kom det pakke til meg i posten. Den flotteste pakken jeg noen gang har fått!

Disse er også vasket, strøket og kost med, og stofflageret mitt har økt med 1/3.  Tusen takk, Mariann!

2 kommentarer »

  1. Og plutselig finner du mange nye prosjekt å sette igang med. Flotte stoff, lykke til 🙂 Moro!

    Kommentar av Marita — mars 27, 2010 @ 22:12 | Svar

  2. WOW 🙂 Så morro!! Der var det veldig mye fint, kos deg!!!

    Kommentar av Kristin — mars 27, 2010 @ 22:30 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

