Bentes Roterom

april 1, 2010

Mappedilla fortsetter

Filed under: Søm — bentesroterom @ 16:24

I dag har jeg sydd opp 10 nye små mapper til butikken min på Epla.

Disse brukes for å holde orden i veska. Eksempler på hva de kan brukes til er : 3-4 teposer, 3-4 tamponger, småpenger til parkometer, smykke eller ringer. Denne gangen går det i sort/hvitt.

Legger du igjen en kommentar under her, er du med på trekning av ei mappe 2.påskedag. Jeg har nemlig sett at det er veldig mange innom her hver dag, og lurer på hvem dere er 🙂

36 kommentarer »

  1. Kjekke og fine mapper! Det først jeg tenkte på var diverse kort (bankkort, førekort etc.), men da jeg googlet størrelse på disse, ser jeg at mappa er litt for liten. ISO standarden for kort er 85.60 × 53.98 mm. Hårespenner og hårstrikker må de jo være fine til. Ønsker deg riktig god påske!

    Kommentar av Baddie — april 1, 2010 @ 17:06 | Svar

  2. Søte og sånne mapper kan man da bruke til:
    Pengemapper til barnebursdager
    Tamponger/bind
    Te/kaffeposer
    Piller eller andre nødvendige medisiner i vesken
    Trusemappe

    Kommentar av Marita — april 1, 2010 @ 17:18 | Svar

  3. Huhei, ei sånn skulle jeg hatt bruk for ja. Maskemarkører, busskort og sånne ting hadde den vært super til.

    Ja, og så er de fine også da.

    Kommentar av Kate — april 1, 2010 @ 17:39 | Svar

  4. I tillegg til det de andre forslår så tror jeg det passer å bruke ei slik til nøklene?

    Kommentar av Tone — april 1, 2010 @ 17:53 | Svar

  5. Ja, jeg må innrømme at jeg er en av de som koser meg når jeg er innom bloggen din. Flotte mapper du lager.

    Kommentar av AnneH — april 1, 2010 @ 18:41 | Svar

  6. Jeg er en av de snikerne som er innom stort sett en gang om dagen…jeg er nemlig stadig på utkikk etter oppdateringer…hehehe

    Geniale mapper!!

    Ha en fortsatt fin påske!

    Kommentar av manne — april 1, 2010 @ 19:08 | Svar

  7. Herlige små mapper som er kjekke til så mangt. penger. mobil bank kort osv.. Får vel aldri for mang av disse..
    Ha Ha en fin påske…

    Kommentar av Ruth@ — april 1, 2010 @ 20:15 | Svar

  8. jeg elsker å være innom bloggen din, spesielt siden jeg så og si ikke syr selv. Det du syr er bare så flott og disse små mappene er ikke noe unntak. Noen ganger husker jeg på å legge igjen en kommentar og noen ganger glemmer jeg det siden jeg blir så fasinert av tingene dine.

    Kommentar av sisselS — april 1, 2010 @ 20:16 | Svar

  9. Jeg er også en av de som stadig er innom. Du lager så mye fint som jeg blir inspirert av.

    Disse søte mappene ville jeg i min veske brukt til bl.a:

    1. Nøklene mine – som jeg alltid må grave i bunnen av veska etter.

    2. Handlevogndingsene – som jeg alltid roter bort.

    3. Tampongene – som alltid er med.

    4. Paracet, litt plaster – alltid kjekt å ha i veska når man har små barn som enten slår seg og blør eller får feber.

    5. Til favoritt-teen som jeg alltid har i veska

    Ha en fortsatt fin og kreativ påske.

    Mvh KristinS

    Kommentar av KristinS — april 1, 2010 @ 20:44 | Svar

  10. Enda flere kjekke småmapper jo:) Disse må jo være super for meg når jeg bruker bæresjal til lillebror, til å ha nøkler og visakort i. Ønsker deg en god og kreativ påske:)

    Kommentar av Veronika — april 1, 2010 @ 21:01 | Svar

  11. Geniale mapper 🙂
    Kunne tenkt meg sånn til nøklane mine
    samt til bind og feks smertestillande tablettar som alltid er i veska.

    God påske til deg 🙂

    Kommentar av Mariann S — april 1, 2010 @ 21:15 | Svar

  12. Kunne godt tenkt meg å brukt en slik til mange av tingene som er nevnt overfor her:)
    Småpenger, handlevognmynter, makemarkører, lebepomaden som bestndig gjemmer seg når jeg har bruk for den:)

    Kommentar av Trollmor — april 1, 2010 @ 21:18 | Svar

  13. Hei! Jeg har ikke vært her før, men her var så mye fint å se at jeg kommer nok igjen :o) Ønsker deg en fortsatt riktig god påske!

    Kommentar av Siv — april 1, 2010 @ 21:24 | Svar

  14. Flotte mapper som sikkert kan passe fint til ørepluggene til mobilen. Jeg får alltid surr med den ledningen, så gidder som oftest ikke ta dem med meg.

    Kommentar av Sølvi — april 1, 2010 @ 22:06 | Svar

  15. En sånn liten mappe må jo være genial å ha i veska da 😀 Kan jo brukes til så mangt, mange gode ideer i kommentarene over her 🙂

    Kommentar av Torunn — april 1, 2010 @ 22:14 | Svar

  16. Her er jeg stadig vekk å henter inspirasjon. Du lager så mye flott. Disse små mappene er jo geniale til alt det overnrvnte! God påske til deg og dine.

    Kommentar av Lunamon — april 2, 2010 @ 00:52 | Svar

  17. Smart mappe; det er jo alltid 1000 ting som flagrer rundt i veska.
    Riktig god påske!

    Kommentar av Nelly — april 2, 2010 @ 07:22 | Svar

  18. Hei! Synes du har en kjempefin side! Jeg deltar gjerne på trekningen din! God Påske!

    Kommentar av Kjerstin — april 2, 2010 @ 09:22 | Svar

  19. Så fine små mapper! Jeg hadde trengt en slik til øredobber og andre små smykker, når jeg er på reise.
    GOD PÅSKE!

    Kommentar av Klarafina — april 2, 2010 @ 09:23 | Svar

  20. ooops… sikkert interessant å sjå hvem som er innom, ja! Og alltid morsomt å være med på trekninger! Fortsatt god påske 🙂

    Kommentar av Berit — april 2, 2010 @ 11:06 | Svar

  21. Hei, det er så koselig å komme innom bloggen din i ny og ne, masse fint du lager. Jeg er ikke så flink til å legge igjen «spor» etter at jeg har vært innom da, skal prøve å skjerpe meg da.
    Ang. de fine mappene syns jeg det hadde vært fint å ha resepter på div. medisiner i de. Ikke at jeg har så mange av de, men det er greit å ha de med seg, og i lommeboken blir de så stygge og rufsete. Ellers er det lepomaden og tyggis jeg leter etter i veska, så det hadde jo vært lurt å ha det i en sånn mappe.

    Kommentar av Jeanette — april 2, 2010 @ 11:25 | Svar

  22. Mine forslag: Reservenøkkel, sykkelnøkkel, lodder du har kjøpt, våtserviett, små bilder av alle du elsker, liste med viktige telefonnr. du trenger den dagen mobilen streiker, penger som barna kan bruke når dere er på tur osv…

    Hilsen Fama

    anihaarb@online.no

    Kommentar av Fama — april 2, 2010 @ 15:01 | Svar

  23. Første gang innom,utrolig mye fint.De ssøte små kan brukes til så mangt, og så fine venne gaver.

    Kommentar av Irene — april 2, 2010 @ 15:11 | Svar

  24. Så innlegget ditt på Hobbybode. Digger ting man kan ha ting i 😉 Man kan ha smertestillende og plater i dem, nål, tråd og små sysaker når man skal vekk, ja og alt det andre nevnt over. Søte (og praktiske) var de i hvertfall 🙂 Ha en fin påske videre!

    Kommentar av frøken ij — april 2, 2010 @ 17:23 | Svar

  25. Herlige småmapper du har laget. De kan for eks brukes til bind/tamponger, leppestift, leppepomade og penger.

    Forøvrig har du en kjempehyggelig blogg, og du lager masse fint.

    God påske!

    Kommentar av Strikkern — april 2, 2010 @ 18:02 | Svar

  26. De mappene så veldig kjekke ut -og fine ikke minst!
    Jeg er gjerne med på trekning 🙂

    Kommentar av Randi — april 2, 2010 @ 19:35 | Svar

  27. Smarte mapper til å holde orden i galskapen!
    Skal jammen ta meg en tur innom Epla…

    Kommentar av Annepålandet — april 2, 2010 @ 20:03 | Svar

  28. Kjempefine ting du lager!
    Tror det er første gangen jeg er innom deg, men det blir ikke den siste.
    Hadde jeg hatt en slik mappe nå hadde jeg sikkert puttet ørepropper til Ipod/mp3..osv i den…(har akkurat ryddet).

    Kommentar av Kranmajola — april 3, 2010 @ 06:55 | Svar

  29. Så flotte de er!! Tja, de kan jo brukes til nesten alt, vi damer har jo mye å holde orden på i veskene våre!Tenkte først og fremst på plaster og sysaker, jeg, men ser jo mange andre gode forslag også.
    Fortsatt god påske til deg!

    Kommentar av Anne Elise — april 3, 2010 @ 08:27 | Svar

  30. Flotte mapper, spisebrikker, veske mm her inne. Du er flink med symaskina. Ha ei fin påske fortsatt.

    Kommentar av Jogusi — april 3, 2010 @ 13:31 | Svar

  31. Oioioi…så fine de var..ser for meg disse hadde vært fin å hjemme astmamedisinen min inni:) ikke altid like gøy å ha liggende der alle ser den og i sekken forsvinner den altid da den er så liten

    Kommentar av Gerd-Anita — april 3, 2010 @ 14:00 | Svar

  32. Kjempeflotte mapper. Må visst ta meg en tur innom Epla i morgen for å se om du har noen igjen. Sånne mapper ville jeg ha brukt til teposene jeg alltid har med meg, og til tablettene som aldri er for langt unna. Greit å ha slike ting i veska uten at de blir liggende på bunnen med fare for at de blir ødelagte eller faller ut av pakningen 🙂

    Kommentar av Tika — april 3, 2010 @ 18:16 | Svar

  33. Knallfine mapper du syr Bente !
    Skulle ønsket jeg var like flink med symaskinen
    du. Vurderer sterkt å bestille noe hos deg.

    Du er flink ! Påskeklem fra meg.

    Kommentar av Snuppesnella — april 4, 2010 @ 17:56 | Svar

  34. Hei!
    Så flotte mapper, skikkelig kul idê. Vil gjerne være med i trekninga på en slik 😉

    mvh Solfrid ¤

    Kommentar av Solfrid — april 4, 2010 @ 18:34 | Svar

  35. Kjempefine mapper 🙂
    Jeg lurer egnelig litt mer på hva de ikke kan brukes til….hihihi
    For det er jo utrolig mye småting vi damer bærer rundt på som er vanskelig å holde styr på . Jeg skulle gjerne hatt en sånn en for å ha leppestift/pomade/leppeglossen i . De har nemlig en tendens til å danse rundt i veskene mine uten mål og mening…..
    Ha en fortsatt fin påske og lykke til med butikken videre !
    Du lager mye flott 🙂

    Kommentar av Hunni — april 4, 2010 @ 20:53 | Svar

  36. Så utrolig flotte og kjekke mapper du syr! Kjempefine! =)

    Kommentar av mono — april 4, 2010 @ 23:23 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

