Bentes Roterom

april 11, 2010

Natures notebook

Filed under: Søm — bentesroterom @ 14:12

Det startet med 2 charmpacks kjøpt på ebay. Stoffene til Moda er så spesielle, synes jeg. De er så myke, så glatte, og så gode å kose med 🙂

Og så er de fine i tillegg! Dette teppet ble til av nierblokker av 10×10 cm biter, som ble delt i 4 og sydd sammen. Jeg liker den måten å gjøre det på, for da blir ikke feilene mine så synlige.

Jeg måtte flere turer på ebay, men det gjør ikke noe. Jeg trives der!  Jeg måtte ha kanter, lukkekant og bakstykke. Og bomullsvatt. På Ebay koster Modastoffene under en 50-lapp pr meter. Da er det verdt å vente på. 1 uke ca tar det.

I dag matcher teppet både gjerdet mitt og himmelen 🙂

Bakstykket ser slik ut:

Jeg har frihåndsquiltet med et slags krimskramsmønster. Dette sliter jeg litt med, mine krimskramser blir ikke helt som jeg vil ha dem. Hvordan tenker man egentlig når man krimskramsquilter? Puslespill? Dette vil jeg lære mer om, og tar gjerne imot tips 🙂

Teppet er ca 100x140cm, så det er et barneteppe.

3 kommentarer »

  1. For et lekkert teppe og noen aldeles nydelig farger du har valgt. Jeg har også vært på ebay og kikka, men tør lizzom ikke bestille. Hmmm, men det skjønner jeg jo nå..til 50kr for meteren….
    Kelmz fra Sissel.

    Kommentar av Sissel — april 11, 2010 @ 19:55 | Svar

  2. Så koselige farger og et flott teppe. Jeg har også prøvd på denne blokken, og skjønner at det er mange muligheter med fargekombinasjoner.
    For å trene på krimskramsquilting (artig ord) så kan du bruke blyant og papir, og se om du klarer å få hånd og hode til å samarbeide. Lag et A4 ark med krimskrams (eller fler, til du merker at hånden flyter av seg selv)

    Kommentar av AnneH — april 12, 2010 @ 20:05 | Svar

  3. Så mykje flott du lagar!! Nydelege fargar!!

    Kommentar av Torunn — april 13, 2010 @ 17:41 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.

