Bentes Roterom

mai 2, 2010

Derfor liker jeg Ebay

Filed under: Uncategorized — bentesroterom @ 17:27

Først kjøpte jeg bare stoffer, og da gjerne hos selger med bra utvalg og «half yards». 7-8 half yards koster meg 250 norske kroner, inkludert porto.

Jeg handler også mye hos Zandsfabrics, for der er minstkjøp 1/8 yard. Kjekt med mange små biter, synes jeg. Fat quarter shop liker jeg også, de har veldig godt utvalg.  Begge er kjappe til å sende, og har god service. De fleste steder sendes stoffene i en «flat rate envelope», så porto blir rundt 14 dollar (84 kroner).

Glidelåser handler jeg hos Zipperstop. 100 glidelåser får plass i en slik konvolutt, og 100 glidelås koster 9.99 dollar.

Så hender det at jeg kjøper ting jeg slettes ikke trenger også, sånn som denne wall stickersen . 1 dollar pluss 4 dollar i frakt.

Så har jeg begynt å tenke litt lenger enn hobby. Jeg var tom for Wella high hair pearl styler. Frisøren tar 249 kroner. På Ebay betalte jeg under en hundrelapp, inkludert porto, hos Hair heaven.

Og så var det quiltelimet, små dråper som erstatter knappenåler. Glue baste it heter det. Min boks inneholder 7.1 ml og kostet 39 kroner. For under en hundrings fikk jeg 59 ml, det er over 8 ganger så mye!

Nå skal jeg se om jeg finner glidelås på rull, men først må jeg finne ut hva det heter 🙂

9 kommentarer »

  1. Bare eeelsker weben!

    Kommentar av Moan — mai 2, 2010 @ 17:31 | Svar

  2. Så mange flotte tips. Tusen takk, har ikke turt å prøve meg på eBay ennå men nå er det kanskje verdt et forsøk.

    mvh solfrid

    Kommentar av solfrid — mai 2, 2010 @ 18:27 | Svar

  3. Takk for tips!! Ønskjer deg ei fin veke.

    Kommentar av Torunn — mai 2, 2010 @ 21:55 | Svar

  4. Hei

    Tenkte jeg skulle bestille noe stoff fra en av de du anbefalte på bloggen. Alt var greit, helt til jeg husket på tollgrensa på 200 kr. Vet du hvordan dette gjøres ?

    Kommentar av mette — mai 19, 2010 @ 01:20 | Svar

    • Jeg holder meg alltid under tollgrensa. For 32 dollar får man 3,5-4 meter stoff 🙂

      Kommentar av bentesroterom — mai 19, 2010 @ 08:51 | Svar

  5. Heia. Maser igjen jeg 🙂 Ligger frakta på 13 dollar innenfor tollgrensa også ?
    Mette

    Kommentar av mette — mai 19, 2010 @ 11:47 | Svar

    • Så lenge du handler for under 200, regnes ikke frakten med. Kommer du over 200, slår de det sammen med frakten og tar toll for hele greia. Rart, men sånn er det.

      Kommentar av bentesroterom — mai 19, 2010 @ 13:12 | Svar

  6. Takk for infoen. Du har alldeles nydelig ting du lager 🙂

    Kommentar av mette — mai 19, 2010 @ 13:55 | Svar

  7. Hei,
    Så mange fine tips:) var inne og kikket på Zipperstop, men klarte ikke å finne ut hvordan du fikk kjøpt 100 glidelåser for 9.99$. Hvilken type glidelås kjøper du da?

    Kommentar av charlotte — juni 1, 2010 @ 11:39 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.

