Bentes Roterom

mai 16, 2010

Sisselveske

Filed under: Søm,Uncategorized — bentesroterom @ 11:44

Sissel har holdt veskekurs, og det måtte jeg være med på. Jeg har jo sydd vesker før, men er alltid nysgjerrig på andre måter å gjør ting på. Denne måten likte jeg veldig godt!

Jeg hadde dessuten planlagt å sy meg ei ny veske, for den jeg sydde i fjor begynner å bli sliten. Yndlingsvesker blir gjerne litt slitne etter hvert. Og jeg savnet lommer, så nå skulle det lages lommer i fleng. Veska er laget av 3 forskjellige stoffer i sort/grå. Jeg har laget den bittelitt bredere enn den skulle være, og med kortere, smalere hanker. Jeg har slike skuldre som ingen hanker vil sitte på.

Knappen har jeg laget selv, av samme stoff som lommene inni. Jeg har satt på magnetlås, og ei snor til nøkler. Så sydde jeg 2 store lommer, og delte hver lomme i 2. Så fikk den ene lommebiten innebygd glidelåslomme på utsiden. Den andre fikk 2 små lommer med trykknapp på utsiden.  Nå har jeg 7 lommer og ei snor til nøkler, da må det vel bli orden?

4 kommentarer »

  1. Det var veska si det!
    eneste som magler her er vel lapp med info om hva som er hvor ;o)

    God 17. mai til dere

    Kommentar av Lunamon — mai 16, 2010 @ 13:31 | Svar

  2. Kjempeflott veske. Skal sy sånn jeg også, snart 😉
    Ha en koselig søndag og 17.mai 🙂

    Kommentar av sissel — mai 16, 2010 @ 14:43 | Svar

  3. For en utrolig flott veske!!!! Og så mye annet fint her på bloggen din også, så her var det mye inspirasjon og hente!

    Kommentar av Zelena — mai 16, 2010 @ 20:48 | Svar

  4. Ja der ja! Nå ser jeg jo lommene (ref forrige kommentar *hihi) Du er dyktig, vennen. Blir veldig inspirert til å sy meg ny veske (selv om jeg ikke trenger det!)

    Kommentar av Marita — mai 24, 2010 @ 08:07 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.

