Bentes Roterom

mai 19, 2010

Veska i større utgave

Filed under: Søm,Uncategorized — bentesroterom @ 21:39

Jeg likte veska mi veldig godt, men når jeg tok den i bruk, så var det et at par ting som plagde meg. Lommene var sydd av dobbelt stoff, men ble litt slamsete. De nye lommene er vattert. Det vatterte stykket rekker nesten helt ned til bunnen. så veska blir veldig stødig. Så delte jeg inn i lommer et stykke oppe på bitene, så de ikke skulle bli så dype. Det ble supert!

Snor til nøkkel: En dag med sånn snor, og jeg kan ikke leve uten det. Knappen til denne er laget av samme stoffet som en av stripene.

Selve bunnen på veska er 1″ bredere (1/2″ bredere stripe nederst). Det gjorde at bunnen ble bunn, og nederste stripe kom der jeg ville ha den.

Den største forskjellen: Jeg klippet strimlene 77 cm lange. Veska ble 37,5cm bred og 32 cm høy. Ny til venstre, gammel til høyre:

Det ble litt lapping og luring, og ganske mye matematikk for å få det til, for det viktigste av alt for meg var å få sydd den i det samme stoffet. jeg hadde 3 stk 30-centimetere. Av de fikk jeg 2 vesker med hank, og jeg kan muligens lappe sammen restene til en glassbrikke 🙂

3 kommentarer »

  1. Flotte vesker, Bente. Beste måten å vise innvendige lommer på er å vrenge vesken igjen før du tar bilde 😉 Skulle gjerne sett lommene bedre *hehe* Enig i at lommer blir bedre med vatt, men man kan også bruke tynn vatt og quilte fast foret og lommene (da uten vatt) – da blir vesken enda stødigere.

    Kommentar av Marita — mai 24, 2010 @ 08:05 | Svar

  2. Flotte vesker!

    Kommentar av toja — juni 1, 2010 @ 07:58 | Svar

  3. Hei. Du for en flott veske.. blir helt matt av alt det fine du lager.. God uke videre..

    Kommentar av Blammy — juni 2, 2010 @ 20:33 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.

