Bentes Roterom

juni 1, 2010

Ut på tur

Filed under: Søm — bentesroterom @ 15:19

Det blir ikke ferietur på meg i sommer, så vi tok en kjapp Trondheimstur forrige uke. Det er enkelte ting man bare må med jevne mellomrom, som Ikea, Stoff og stil og Quiltegården. Og så er det greit å få sett litt andre butikker enn man ser ellers. Ikea var første stopp. Minst halve Ikea var pakket inn i plast, så det var en skuffelse. Jeg fikk allikevel kjøpt det jeg kom for: et bord til å skjære stoffer på, med god arbeidshøyde. Jeg kjøpte bein som kan reguleres fra 70-90 cm, og det var veldig godt å stå ved!

Jeg kjøpte stol også, om kan reguleres i høyden. Den var ikke kjekk, for den manglet spaken man regulerer høyden med. Og dama på kundeservice som skulle sjekke litt og ringe meg tilbake innen 15 minutter har jeg ikke hørt fra. Jeg har nå ventet i 92 timer.

På stoff og stil fant jeg litt av hvert. Alle duppedittene som jeg har manglet i hele vinter, og litt til. Jeg fikk aktivisert mannen også, så han slapp å kjede seg. Jeg plukket frem ruller, han ordnet med klippedamene 🙂

Vel hjemme hadde jeg fått 5,5 meter quiltestoffer i posten også, så da ble det klesvask.

På stoff og stil fant jeg et buksemønster og buksestoff, så fikk jeg prøvd noe nytt. Dette var morsomt! Joggebukse str 6 mnd 🙂

Og tenk, på Fretex fant jeg hespetre i tre, et skikkelig solid et, til 25 kroner!

5 kommentarer »

  1. Gratulerer så mye, mange gode varp her 😉
    Så kjekt det bordet ser ut, lurt med de hyllene på bena.
    Blir spennende å se hva du tryller frem av alle stoffene-
    Ha ei flott uke 😉

    Kommentar av solfrid — juni 1, 2010 @ 16:37 | Svar

  2. Så mye fint du har kjøpt deg. Herlig med sånne handleturer. Vi begynner å bli litt siviliserte her på Sørlandet også. Stoff og stil åpnet i vinter og til høsten får vi jammen Ikea også:)

    Kommentar av toja — juni 1, 2010 @ 18:05 | Svar

  3. Wow, for en tur. Mye bedre enn ferie dette!
    Dette vare så veldig mye lengre.
    Kos deg med alt det fine som kom i hus.

    Kommentar av Lunamon — juni 2, 2010 @ 09:07 | Svar

  4. Høres ut som en tur jeg gjerne skulle vært med på gitt Ikea og Quilt i samme slengen. Må jo være drømmeland. Mye flott du har fått..

    Kommentar av Sissel — juni 2, 2010 @ 14:24 | Svar

  5. Så heldig du er som har funnet et så flott bord! Kankje jeg må ta meg turen innom IKEA?

    Forresten, så vises ikke all skrifta, for slutten av hver linje har forsvunnet bak den side-tingsen…

    Det var ikke så mye som var borte, gikk fortsatt an å lese, men uansett… =)

    Kommentar av Pringeling — juni 7, 2010 @ 12:26 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.

