Bentes Roterom

juli 18, 2010

Annerledes, men allikevel håndarbeide

Filed under: Uncategorized — bentesroterom @ 22:52

Jeg har lukket hobbyrommet for sommeren, for her skjer det viktigere saker. Datteren vår med kjæreste og baby, de bygger nemlig hus! Og alt det innvendige skal vi prøve å få til sånn litt på dugnad. Det første jeg prøvde var å legge rupanel på badet. Det er det panelet som ligger under gipsplatene, som igjen ligger under flisene. Jeg lærte meg å bruke storsaga. Den er ikke så farlig som den ser ut til, så lenge man er bevisst på hvor man har fingrene sine.

Alt går så mye bedre når man fikser ting uten å mase om hjelp hele tida. Og etter hvert turde jeg faktisk å bytte ut hammeren med en diiiger spikerpistol. Når jeg slår inn spiker er faktisk hammer farligere enn pistol, så det gikk bra. Og så skjønte jeg hvordan jeg skulle skjære vinkler, og jeg skjønte hvordan man lager hull til rør og sånt. Dette var morsomt!

Og når man gjør slike morsomme ting, så kalles det ikke hobby heller, men  ARBEID. Haha, mannfolk har det jammen kjekt!

Dagen etter ble jeg beordret til å rydde ute. Jeg visste at det lå mye fin plank der, så i smug printet jeg ut tegning av et rasteplassbord og stappet det i baklomma. Vi trengte jo noe å sitte på. Skulle jeg få til dette da? Med bein i 22 graders vinkel og bolter?  Jeg var ikke redd saga, så jeg satte i gang. Det tok sånn ca en hel dag, men så solid bord skal man lete lenge etter 🙂

14 kommentarer »

  1. Sjukt bra!

    Kommentar av Marit Irene Jektvik — juli 18, 2010 @ 23:27 | Svar

  2. Imponerende!! Et sånt bord kan man jo plassere hvor som helst. Må si du har vært dyktig.

    Kommentar av medina — juli 19, 2010 @ 08:07 | Svar

  3. Kjempeflott bord – tar du opp bestilling?

    Kommentar av Sølvi — juli 19, 2010 @ 08:20 | Svar

  4. Wow, det var dama si det. Den benken ser helt perfekt ut.
    Kanskje vi skal slutte å si snekker, men håndarbeider 😉

    Ha en super mandag 🙂

    Kommentar av sissel — juli 19, 2010 @ 08:22 | Svar

  5. Forresten – kommer denne for salg i epla-butikken din?

    Kommentar av Sølvi — juli 19, 2010 @ 08:22 | Svar

  6. Tøft!!

    Kommentar av judith — juli 19, 2010 @ 08:24 | Svar

  7. Dyktig du er 😉 Kjempeflott sittebenk !!!

    Kommentar av smarie — juli 19, 2010 @ 08:27 | Svar

  8. Ja,dette var imponerende. Har tatt vare på tegninga di,men den gir jeg nok til mannen….

    Kommentar av Maria — juli 19, 2010 @ 08:53 | Svar

  9. Utrolig hva man får til når man vil vil det! Du er virkelig flink 🙂

    Kommentar av Be-ty — juli 19, 2010 @ 08:59 | Svar

  10. En slik benk har jeg også laget:-) Men jeg snek meg bort på lekeplassen og tok bilder og mål av den som var der.. hihi.
    Det er kjempegøy med sag og plank! Spikerpistol er et must, det samme med båndsag og overfres, jeg har laget alle utskjæringer og border og lister til vinduer etc selv av vanlig plank/bord. Gøy det også!

    Kommentar av Torill — juli 19, 2010 @ 15:47 | Svar

  11. Kjempeflink du er! Jeg pleier å si at, «hvis en mann kan greie det så kan det ikke være så vanskelig…» Stå på! 🙂

    Kommentar av saga — juli 19, 2010 @ 20:18 | Svar

  12. Flinka! Benken ble kjempefin, og ser absolutt 100% proff ut!

    Kommentar av lise — juli 20, 2010 @ 21:08 | Svar

  13. IMPONERT!

    Det må jeg virkelig si. Også i smug, da.

    Kommentar av Hespetre — august 15, 2010 @ 08:54 | Svar

  14. fine benken!

    Kommentar av Linn — september 28, 2010 @ 20:42 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

