Bentes Roterom

august 14, 2010

Overlock!

Filed under: Søm — bentesroterom @ 23:14

Jeg visste ikke helt hva jeg trengte den til, men følte at det var på tide å kjøpe. Så da gjorde jeg det. Janome Mylock 644D heter den. Jeg kaller den bare smekkemaskina, for foreløpig blir det stort sett bare sydd smekker. Her er kveldens produksjon:

Det er gjort på 1-2-3 å sy en smekke, og heldigvis kjenner jeg en som sikler 🙂

Buksa var også gjort i en fei. Dette er bukse nummer 2, nummer 1 er allerede i bruk. Den er sydd i det sorthvite apestoffet.

Pungen er til mammaen til han som sikler, så hun kan ha mobil, penger og bilnøkler rundt halsen mens hun løfter unge, hunder og diverse ut og inn av bilen. Den har en utvendig karabinkrok til nøkler, og lukkes med borrelås.

Til slutt må jeg skryte litt av mappene jeg sydde i juli, til butikken min på Epla:

2 av disse har jeg tatt i bruk selv. En til bankkort og litt penger, en til ibux og plaster, etter en sommer med masse gnagsår 🙂

6 kommentarer »

  1. Så masse fint du har laget, likte godt mappene dine..
    Ha en fin søndag 🙂

    Kommentar av syglad — august 15, 2010 @ 11:06 | Svar

  2. Helt superfint alt sammen. Det med pungen til mammen synes jeg var aldeles briljant!!

    Kommentar av lisbeth58bula — august 15, 2010 @ 12:22 | Svar

  3. Å så flotte smekker og annet sy-plagg det var her 🙂

    Kommentar av Hege81 — august 15, 2010 @ 18:35 | Svar

  4. wow så mye du har sydd og flott du har sydd. Jeg er skikkelig imponert 🙂

    Kommentar av trinemamma — august 15, 2010 @ 19:07 | Svar

  5. Så mye fint! Artig med ny maskin 🙂

    Kommentar av Trinemor — august 23, 2010 @ 17:07 | Svar

  6. fantastisk flott blogg!
    Eg må legge deg på favorittlista mi, du lagar dei nydelegaste ting:)

    Kommentar av Ellemeller — september 3, 2010 @ 19:35 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Opprett en gratis blogg eller et nettsted på WordPress.com.

