Bentes Roterom

januar 31, 2011

Oj, det var lenge siden!

Filed under: gjenbruk/oppussing,Søm,Strikking — bentesroterom @ 15:28

Jeg har blitt litt lat når det gjelder blogging. Ta bilder i dårlig lys, ta flere bilder i dårlig lys, få dem inn på pc, redigere, laste dem opp på Flickr, og så blogge. Ja, og så har jeg manglet en vesentlig ting: pc. Nå har jeg pc, og her er litt av det jeg har holdt på med.

Først, Fanakofta. Bolen og ermet ble strikket i en fei. Så gikk det noen måneder før erme nummer 2 kom i gang. Noen måneder til før jeg turde å klippe og sy, og enda noen måneder før jeg strikket kantene. 2 år, kanskje? Den er strikket i skikkelig raumaull, fargen heter sauesvart.

Og se så fine knapper:

Så måtte jeg sy meg en ny lappeløper, for å få løper som matcher fargene i resten av stua:

Gamledukka kom ned fra loftet etter 20 år, splitter naken og litt lurvete. Med nye klær så hun straks bedre ut 🙂

Og så fant jeg en stoffbit som jeg lenge har hatt lyst til å ha på veggen, så den havnet i glass og ramme. Glasset på ikea-rammene er ganske tynt, og sitter veldig godt, så der var det på håret at jeg ikke mista tuppen på ringfingeren. Dette var 10 dager siden, og det har ikke grodd enda.

Og så har jeg fått orden i ledningskuffen der alle kabler og ladere ligger:

I dag syr jeg, så jeg er nok tilbake om ikke så veldig lenge 🙂

3 kommentarer »

  1. Å så herlig Fanakofte. Som ihuga Fanapatriot varmer slike mitt hjerte selvsagt. Flott løer du har sydd også. Og posene til ladere og slikt tror jeg jammen jeg vil adoptere… Takk for tipset.

    Kommentar av hobbyvenn — januar 31, 2011 @ 17:53 | Svar

  2. Så flott kofte! Og lappeduk og kjekke poser! Gøy at du blogger litt igjen!

    Kommentar av Hønehuset — januar 31, 2011 @ 17:59 | Svar

  3. Veldig kult stoff, smart å ramme inn. Ikke alle stoff er like greit å kutte i, nei.
    Grattis med ferdig Fanakofte – så flott den er!
    Duken er også nydelig, min ligger faktisk på akkurat nå. Jeg liker det veldig godt.

    Kommentar av Marita — januar 31, 2011 @ 18:19 | Svar


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.

