Bentes Roterom

oktober 15, 2011

Riga

Filed under: Uncategorized — bentesroterom @ 21:04

4 uker etter at vi kom hjem fra Polen gikk turen til Riga. Nydelig by med et fantastisk marked. Markedet lå i 4 store haller, og det var boder både inne og ute. Kjøtt, frukt, klær, garn, votter, sokker, tøfler osv osv. Man kunne bruke en hel dag på markedet uten å få sett alt. Mye godt å smake på var det også. Jeg smakte på mye deilig bakst som kostet bare lommerusk.

Bak et skur ved den siste hallen fant jeg ei skikkelig gammel «bestemor» med garn. Masse garn i store hesper! Snakket engelsk gjorde hun også.» Wool, sheep, bæææææææ, good quality, only 20 lats per kilo». Jeg kjøpte ikke noe, for jeg skulle videre, men var bestemt på å komme tilbake neste dag. Jeg tror hun husket meg, og at jeg ikke kjøpte noe, for nå var prisen 15 lats per kilo 🙂 Det ble 3 kilo, veid opp på kjøkkenvekta mellom brødsmuler og en kopp lunken kaffe 🙂

Bilder av garnet kommer senere. Det jeg ikke fikk handlet i Riga, var klær. Jeg tror de har en litt annen mote enn oss….

Jeg synes det minner litt om slike husmorforkler som bestemødre brukte før 🙂

Nyyyyydelige plastikkblomster var det første vi så når vi kom på markedet:

Hotellet var det ikke noe å utsette på. Middag til frokost og stort rom, men «beatiful city view»?

Utsikten var helt super, egentlig. 2 gammelkarer plukket fra hverandre en gammel mur, sorterte stein og bygde opp på nytt. Artig å se på!

Legg igjen en kommentar »

Ingen kommentarer så langt.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Legg igjen en kommentar

Blogg på WordPress.com.

